annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens zeer goed geinformeerde berichten vanuit de UK (Nico is back of holydays :slight_smile: ), komt er volgende week een firmware update met diverse verbeteringen en aanpassingen beschikbaar.

 

wordt vervolgd,

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Onderstaand update (UK) tijdsschema is waarschijnlijk ook voor NL en BE van toepassing, echter zonder BBC iplayer en Youview omdat deze toepassingen speciaal voor de UK zijn.

 

Thanks to Nico

 

Upcoming Services for Sony Android TV: NETFLIX, BBC iPlayer, Internet browser, YouView etc.

 

A number of free and premium services will be available in the near future for our Sony Android TV line-up.

Network service

Availability / release date

NETFLIX for 4K TV sets 15th of June 2015
BBC iPlayer Summer 2015
Opera browser 15th of July 2015
YouView
(incorporating - ITV Player, Demand5 & All 4 etc.)
End of August 2015
PLAYSTATION NOW 15th of July 2015
You can find out more on the following: PLAYSTATION NOW FAQ
HDD REC End of October 2015
For more information, see our FAQ
PIP/PAP   End of August 2015

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Heel leuk en prachtig alleen had ik liever eerst de bugs eruit ipv nieuwe features.

- TV is nog altijd traag na een dag of 2, heeft dan reboot nodig,

- 5.1 (DD) audio ontbreekt nog altijd bij Digitale TV (ziggo) en bij Netflix en andere apps (HDMI ARC)

- Openen EPG guide duurt naar mijn gevoel nog altijd veel te lang en kapt tijdelijk geluid af

- HDMI Sync werkt niet juist altijd met receiver ertussen, bij switchen naar ander apparaat komt vaak "ERROR NO INPUT in beeld" voor een paar seconde

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Las op tweakers van je een direct lijntje met de Q&A van Sony. Hebben ze je nog niet de oplossing gegeven om het OS te versnellen door alle service van google uit te schakelen zoals ik al eerder in dit topic vermelden?

 

De snelheid van de "Guide" heeft geen vertraging in beeld, geluid valt even weg en komt enkele seconde later zachter terug.

 

Wat ik irri vind is dat als ik op de groene knop drukt van de afstandbediening, niet zeker weet ofdat de opdracht wel is doorgekomen in het toestel, duurt meerdere seconden voordat het toestel reageert.

 

 

73's.

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
niek1978
Lid

hier ook vergelijkbare issues. - audio alleen pcm uitvoer (in mijn geval via toslink en niet via hdmi arc); geen dolby digital/dts mogelijk bij meerkanaals bronnen. Dit menu ook niet benaderbaar. (zie alleen pcm staan, maar kan daar niets mee doen). - bij opvragen servicelijst cam module word ik 3x uit het menu gegooid en de 4e keer wordt de lijst wel zichtbaar (niet iedere keer overigens).

 

Fijn om vergelijkbare bevindingen te lezen. hier mag sony wat mee gaan doen.

 

sony nederland heeft overigens geen mogelijkheid om op afstand in je tv te kijken (extern ondersteuningsessie) kwam ik vanmiddag achter

niek1978
Lid

hallo, na even zoeken kom ik dit topic tegen: https://community.sony.nl/t5/televisions/2015-bravia-android-tv-issues/td-p/1949079/page/28 Neemt Sony beide topics ter harte of kunnen we beter alles in 1 topic zetten?
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


Lucasmos schreef:

Goedemiddag,

 

 

ik heb de verbinding test gedaan en er staat:

 

lokale toegang: ok

internet toegang: ok

 

als ik hem terug naar fabriekinstellingen zet dan heb ik voor + - 1 uur wel youtube etc. maar dan valt die opeens uit en gaat weer vanzelf aan. hierna werkt de youtube functie niet meer.

 

 

lijkt mij een bug in de software


Ben je voorzien van de meest recente software versie? 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit heb je eerder aangegeven, nietwaar? 


tcviper schreef:

Heel leuk en prachtig alleen had ik liever eerst de bugs eruit ipv nieuwe features.

- TV is nog altijd traag na een dag of 2, heeft dan reboot nodig,

- 5.1 (DD) audio ontbreekt nog altijd bij Digitale TV (ziggo) en bij Netflix en andere apps (HDMI ARC)

- Openen EPG guide duurt naar mijn gevoel nog altijd veel te lang en kapt tijdelijk geluid af

- HDMI Sync werkt niet juist altijd met receiver ertussen, bij switchen naar ander apparaat komt vaak "ERROR NO INPUT in beeld" voor een paar seconde

 


De TV wordt niet voorzien van enkel nieuwe features. Het zijn features die het toestel dient te hebben, want de voorgaande modellen ondersteunen bijvoorbeeld ook HDD rec. 

De bugs die je hierboven omschrijft, is nog geen update voor. Daar is Sony wel mee bezig. Ze zijn echt op de hoogte :wink:

niek1978
Lid

vandaag ontdekt dat dolby digital uitvoer (van cam module) alleen mogelijk is wanneer tv speakers worden uitgeschakeld en dat je in het menu audiosysteem selecteert.

 

Eigenlijk zou dit los van elkaar moeten staan.

Het is makkelijker zelf het geluid van de tv uit te zetten dan iedere keer via een menu dit te moeten wijzigen.

 

Zo word je gedwongen om alles via de versterker te beluisteren of niet. switchen tussen tv en receiver wordt meer omslachtig.

 

Maar goed tv speakers uitgezet via het menu en alles via de versterker...

 

Nu kom ik tot de ontdekking dat de tv iedere keer standaard het 2.0 audiospoor selecteert.

Bij IEDERE zender moet ik handmatig (audio knop afstandsbediening) het meerkanaals audiospoor selecteren. Stel ik kijk NED 1 HD, selecteer via afst. bediening 5.1 spoor. ik switch even naar ned 3, moet weer het 5.1 spoor selecteren. Als ik weer terugkom bij NED 1 pakt hij weer het 2.0 spoor.

De tv onthoudt dus niet mijn voorkeur voor het meerkanaals audiospoor.

 

Weet iemand hoe ik in kan stellen dat de tv standaard het 5.1 spoor pakt?

niek1978
Lid

nabrander:

 

wanneer de tv ingesteld staat op tv-speaker aan, dan pakt hij WEL delefault het meerkanaals signaal, maar kan hij dus alleen pcm uitvoeren.

 

wanneer de tv ingesteld staat op audiosysteem, dan pakt hij gek genoeg het 2.0 signaal als default.

ik lijk dit niet te kunnen wijzigen. aan de cam module ligt het niet aangezien hij wel op het meerkanaals audiospoor zit wanneer het systeem op tv speaker staat.

 

je kunt alleen dolby digital uitvoeren als je bij iedere zender en iedere keer weer handmatig (audio knop afstandsbediening) het meerkanaals audiospoor selecteert (zie vorige post).

 

de audio sync met een externe hdmi bron laat heel veel te wensen over, maar dat is al eerder genoemd geloof ik.

audio via versterker werkt het beste, maar een tv moet dat zelf ook beter voor elkaar hebben.