annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Prachtig allemaal, maar ik wil graag 5.1 geluid bij Digitale TV en Netflix en andere apps! :slight_smile: Ik zit hier nu met een STR-DN1060 receiver waar alleen maar PCM 2.0 uit komt overal.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De firmware v2257 staat nu online.

 - Verbetering van de algehele stabiliteit en snelheid.

 

Deze informatie geldt voor de volgende modellen van tv's:

  • KD-43X8305C / X8307C / X8308C / X8309C
  • KD-49X8305C / X8307C / X8308C / X8309C
  • KD-55X8505C / X8507C / X8508C / X8509C / X9305C
  • KD-65X8505C / X8507C / X8508C / X8509C / X9305C
  • KD-75X8505C / X9405C

 

Omdat de firmware >1.10GB duurt het even (>30 minuten) voordat deze gedownload en geinstalleerd is.

 

Het is een aanbeveling om de firmware altijd up-to-date te houden.

 

Downloadlink: Firmware update v2257

 

suc6 ermee,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Uberhaupt goed om te vermelden dat het update scherm vrij statisch is. 
TV doet de update met een compleet statisch scherm en het is daarom lastig af te zien hoe ver de TV is met de update. Gezien het om vrij grote updates gaat, duurt het minimaal een half uur vaak. 

gr8lab
Ontdekker

De NPO app werkt niet goed samen met het google cast protocol van mijn x8505c. Voorheen werkte dit prima met mijn chrome cast. Andere apps werken wel goed met de ingebouwde google cast.

Lucasmos
Ontdekker

Goedemiddag,

 

mijn probleem is dat mijn tv geen verbinding kan maken met google. ik heb gewoon een internet verbinding maar als ik bijvoorbeeld youtube aanklik staat er "controleer je netwerk verbinding" en ook als ik google aanklik krijg ik "kan google momenteel niet bereiken"

 

ik heb de tv al een keer naar fabrieks instellingen gezet en dat doet die het tijdelijk weer wel.

kan iemand mij hiermee helpen? ik heb de 50-W805C

 

alvast bedankt!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Hoezo heb je wel internet, maar geen YouTube of Google?

 

Je netwerk controleren: helptoets - netwerkstatus weergeven - Verbindingscontrole

 

Het modem van je provider gereset (spanningsloos gemaakt)?

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Lucasmos
Ontdekker

Goedemiddag,

 

 

ik heb de verbinding test gedaan en er staat:

 

lokale toegang: ok

internet toegang: ok

 

als ik hem terug naar fabriekinstellingen zet dan heb ik voor + - 1 uur wel youtube etc. maar dan valt die opeens uit en gaat weer vanzelf aan. hierna werkt de youtube functie niet meer.

 

 

lijkt mij een bug in de software

frank.hart
Ontdekker

Ik heb sinds februari gewacht om de KD-55X8507C te kunnen bestellen, om twee redenen:

- de beeldkwaliteit van een 4K Sony TV

- Android TV

 

Wat beeldkwaliteit betreft ben ik meer dan tevreden. De software is helaas een ander verhaal. Die is simpelweg nog niet af. Bugs waar ik last van heb (met de laatste update geinstalleerd)

- spontane reboots

- Google Cast werkt niet, of met stotterend beeld

- extreem trage werking van de UI, wat erger wordt als de TV langer dan een dag niet herstart is. Het kan makkelijk 5 seconden duren voordat de TV reageert op commando's. Het lijkt er op dat de CPU te zwaar belast wordt en het niet kan bijbenen. Specifiek:

* navigeren in het Home scherm

* snelheid in willekeurige apps

- stotterend beeld in Plex (wat natuurlijk ook aan Plex kan liggen)

- zwarte balk boven in beeld gaat niet weg na wisselen van kanaal

- geluid bij navigatie is er dan weer wel, dan weer niet

- geregeld de melding 'controller connected' en 'controller disconnected' in beeld. De remote app van Android TV is op m'n Nexus 6 geinstalleerd

 

Hoewel ik de huidige staat van de software niet acceptabel vind, is het wel goed te zien dat Sony geregeld en vaak updates uitbrengt. Maar genieten van m'n aankoop kan ik op dit moment nog niet.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Ik gebruik zelf de X8509c met dezelfde firmware als jouw X8507c.

 

- Chromecast werkt hier wel naar behoren, alleen enkele minuten diverse dingen getest via een bedrade netwerkverbinding,  geen enkele hapering waargenomen.

- Schakel eens enkel of alle service van google uit in Home - Instellingen - Persoonlijk - Google - Synchroniseren.

- De zender info balk van een digitale voorkeur zender verdwijnt na enkele second, het komt soms voor dat er in de balk "zender installatie" komt te staan terwijl op de achtergrond wel het beeld van deze zender wordt getoond.

- Het irri navigatiegeluid staat hier op "uit".

- Hoe hoog is de signaalkwaliteit/niveau (Help - TV informatie - Signaal diagnose na enkele seconden wordt de juiste waarde pas aangegeven)?

- Welke app gebruik je op de Nexus6, geen enkel probleem hier met de TV SideView applicatie op de Android aparaten.

 

De software wordt de komende tijd regelmatig vernieuwd zoals je ziet hierboven, met ook tussendoor de nodige reparatie updates.

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Google cast ondervind bij sommige apps die niet op de Play Store staan, wat problemen inderdaad. 
Hoort  natuurlijk wel te werken en zal ook die functionaliteit verbeteren met een software update binnenkort.