annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vogelfotografie !

profile.country.BE.title
Delpierro
Ontdekker

Vogelfotografie !

Hallo , Een van mijn favoriete bezigheden is vogelfotografie , ben in bezit van a77 met 70-400G beide eerste uitgave , zou in nabije toekomst een update willen doen van de camera !

Welk toestel zou het best in aanmerking komen , qua af , iso ,snelheid ?

 

Alvast Bedankt , Fijne Kerst en een  zorgeloos, gezond en gelukkig einde jaar toegewenst aan allen op dit forum !

 

Pierre

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo @Delpierro

 

Ook prettige feesten voor jou gewenst!

 

In jouw geval heb je 2 mogelijkheden die een "deftige" upgrade geven:

-Ofwel een A77II (ondertussen paar jaartjes oud, maar de AF is nog steeds up to date: wordt o.a. gebruikt in de A99II body)

-Ofwel een A99II: kostprijs is wel 3600 euro, body only. Dan heb je wel het neusje van de zalm, hoge burstrate, veel megapixels, beeldkwaliteit die vele malen hoger is dan je A77...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Delpierro
Ontdekker

Bedankt Portmixus voor je snelle reactie , en een a7 reeks met adapter La ea3 is dat niet mogelijk , zoja welke a7ll of a7rll of a7s ?

 

Mvg

Pierre

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is een moeilijke om te beantwoorden!

 

Puur objectief gesproken, is de combinatie van de adapter met de A7II inferieur aan de AF van de A77.

Maar...ik persoonlijk verkies dat wel voor vogelfotografie, want als je geen vogels in vlucht fotografeert, hindert dat niet! Je hebt dan wel het grote voordeel van een veel betere sensor zonder een SLT spiegel. Dus qua beeldkwaliteit ga je erop vooruit. 

 

Met de A6500 is het een beetje een ander verhaal. Ik vind de combinatie van de A6500 met de LA-EA3 adapter, de best werkende E-mount combinatie en zelf gewaagd aan A-mount camera voor de meeste omstandigheden. Maar eht sport of actie of snelle vogels kan je met de adapter niet vergeten.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik ben absoluut geen vogelfotograaf, maar meen wel eens gehoord te hebben dat er wat te zeggen is voor juist wel een aps-c sensor. Vanwege de cropfactor die dan van toepassing is op je objectief, maar met een sensor met meer pixels lijkt me dit niet zo heel revelant, omdat je dan makkelijk achteraf wat kan croppen zonder kwaliteitsverlies. 

profile.country.BE.title
Delpierro
Ontdekker

Als ik zo bekijk is er toch niet zo veel keus voor een upgrade,zou het soms niet mogelijk zijn of er in 2017 geen nieuw APC toestel op de markt komt dat kan concureren met de nikon D500 of canon D7 mark ll ??

Misschien vraagje aan de kenners hier op het forum !!

 

 

Met Vriendelijke groeten