annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Moeilijke Keuze ! Sony A7II of A7RII?

profile.country.BE.title
Delpierro
Ontdekker

Moeilijke Keuze ! Sony A7II of A7RII?

Ik twijfel tussen de a7ll of de a7r met prime lenzen (Batis) voor landschap,architectuur )

Wat is het verschil tussen beide en wat zijn de voor en nadelen van beide toestellen, en wat zouden jullie me adviseren !

 

Dankbijvoorbaat,

Pierre

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik schreef in het verleden dit artikel: https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/blogpost-sony-a7ii-a7r-of-a7s-welk-model-past-bij-mi...

 

Het kan een leidraad zijn, ik denk om kort te antwoorden op je vraag: de A7R is interessanter omwille van de schitterende sensor voor landschappen!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Ben het met @Portmixus eens. Echter, beide camera's zijn een uitstekende keus! Als je Image Stabilization belangrijk vind zou ik voor de A7II gaan. De A7II heeft ook een wat fijnere body. De sensor van de A7R is wel beter. hogere resolutie en geen AA filter (scherper, merk je wel met die hoge kwaliteit primes). 

 

Maar nogmaals: je zult tevreden zijn met beide :slight_smile:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ligt er misschien ook een beetje aan wat je het liefst doet met de foto's die je gemaakt hebt.

Eens met @Portmixus dat de scherpte van de a7r voor landschappen echt top is. En dat je deze dan ook heel groot zou kunnen afdrukken en nog steeds veel detail ziet. Maar als je je foto's alleen op internet toont of eens een fotoboek maakt is de a7II ook helemaal goed (wat @albertdros al zegt, beide camera's zijn een prima keus)

 

Dus als extra overweging: Wat ga je na het fotograferen doen met je beelden? Wil je de optie hebben voor een haarscherpe muurvullende afdruk, dan is de a7r de beste keus, ga je alleen voor online of gewoon formaat fotoboek dan heb je aan een a7II meer dan genoeg. 


De ergonomie van de a7II is inderdaad voor veel mensen wat fijner, knoppen zijn wat logischer geplaatst. Zelf gebruik ik de A7r en met mijn formaat handen is dat ook prima in de hand. 

profile.country.BE.title
Delpierro
Ontdekker

Waarom juist voor landschap, zal toch afhankelijk van lens ook goed zijn voor architectuur , portret ??

 

 

Met vriendelijke groeten 

Pierre

Tags (1)
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Uiteraard. Maar jij had het zelf over landschap, vandaar dat Amfion dat zegt. Even kort gezegd: De A7R is simpelweg gewoon wat 'scherper' en hogere resolutie (waar je op sociale media werkelijk niks van ziet). De A7II is meer een allrounder met zijn stabilisatie en betere body.

profile.country.BE.title
Delpierro
Ontdekker

Kort samen gevat Sony maakt paar A7  de ene beter in dit , de andere in dat  om dan uiteindelijk uiteindelijk met toestel dat alles heeft maar voor de meeste mensen te duur is (A7rll) 

Bedankt allemaal !

 

Pierre

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Delpierro

 

Jij bent degene die een camera kiest...voor mezelf gold (en geldt nog steeds) dat ik de hogere scherpte van de A7R (ii) niet nodig vindt voor mijn vorm van fotografie. (zeker niet voor het prijsverschil tussen beide camera's. Ze zijn beide van zeer goede kwaliteit.)  Dat kun je op verschillende fora ontdekken, waaronder deze.

 

Dat Sony wel de mogelijkheden biedt kun je hun niet kwalijk nemen, en tsja, het is jouw portemonnee..

 

groet

Sigi

 

 

 

 

 

mijn foto's op; 500px en