annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Verwijderknopje Sony A7 werkt niet goed

profile.country.NL.title
nootjuh
Nieuw

Verwijderknopje Sony A7 werkt niet goed

Momenteel ben ik op vakantie en laatst was mijn SD kaart vol door een lange video die ik niet meer nodig had. Ik wilde deze verwijderen doormiddel van het knopje dat daarvoor rechtsonderin op de camera zit, maar dat werkte niet. Ook heeft de knop geen 'klik' gevoel meer.
Heeft iemand anders dit probleem ook of weet iemand een oplossing?

Voor de duidelijkheid: Het gaat hier om een A7 mk1
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Work-around kan zijn: SD-kaart in computer plaatsen en vanuit daar de video verwijderen.

profile.country.NL.title
nootjuh
Nieuw

Bedankt voor je antwoord.
Echter vind ik het persoonlijk altijd fijn om bijvoorbeeld een teveel bewogen foto even snel te verwijderen als zodat ik zo min mogelijk kaartjes hoef te wisselen op een lange dag, waarvoor ik het knopje dus gebruik.
Alle andere knopjes werken gewoon nog goed, maar deze niet.
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@nootjuh 

 

Werkt het ook niet bij foto's? Als je een video wil verwijderen kan het een tijdje duren (mede afhankelijk van welk SD kaartje) voordat ie echt verwijdert is...

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

* Was de geheugenkaart helemaal vol?

* Gaf de camera aan dat er geen foto's gemaakt meer kunnen worden?

Als dit het geval is dan kan het zijn dat het verwijderen van bestanden niet lukt en dan kun je ook geen foto's maken. 

 

Mocht je geheugenkaart helemaal vol zijn? Dan het advies. 

* Om backup te maken van je geheugenkaart op je computer en deze te formatteren in je camera. 
* En probeer te voorkomen dat je geheugenkaart volschiet (maak geregeld een backup op je computer en formateer de kaart) 

 

Houdt er ook rekening mee dat bij verwijderen van bestanden vaak toch iets aan data achterblijft. Het is goed om eens in de zoveel tijd de kaart te formatteren. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web