annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Twee nieuwe nachtvideo's geschoten met de Sony a6300

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Twee nieuwe nachtvideo's geschoten met de Sony a6300

https://youtu.be/jYQV2Y_r0s4  (deze doet het nu wel, had rechtenproblemen)

 

https://youtu.be/FbN8O3Ilgcg

 

 

 

 

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Leuke onderhoudende filmpjes. Met vooral een goede sfeer.

 

En wat is 't ongelofelijk, hoe goed de kleuren en scherpte wordt weergegeven in half donker.

Dat was een paar jaar geleden absoluut niet mogelijk.

 

Ben nog even benieuwd, hoe jij je scherpstelling regelt.

Dacht eerst AF-C + scherpstelgebied op breed.

Maar op een van de filmpjes loopt er iemand dwars door 't beeld (op 1.34) en daarop wordt niet scherpgesteld.

Dus zal 't toch wel handmatig zijn.

 

Maar bij 24 sec. in 't zelfde filmpje stelt hij wel scherp op de naderende fietsers. Of doe je dat zelf?

Neem aan van niet.

Dus heb nog even geen idee.

 

Enig idee waar je op uit komt qua ISO? Heb je die afgebakend, of laat je die volledig vrij.

Vind niet dat opnamen last hebben van storende "korrel".

 

Begrijp dat de 7S mk2 nog veel dondekerder aan kan.

Maar als dit al wil met de A-6300, ben je toch koopman!

 

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik schiet altijd in autofocus mode met als uitzondering soms als ik vanaf een statief film.

In de meeste gevallen AF. Ik heb de iso afgegrendeld op 12.800. Ik heb geen idee welke iso hij kiest, ik kan ook nergens in de exif  dat vinden.

 

Er zit wel een verschil tussen een echt donkere nacht en een nacht waarop de maand fel schijnt. Dan is de beeldkwaliteit toch wel beter. 

Gisteren was het enorm donker en dan begint de boel toch wat achteruit te gaan. Maar inderdaad, het is opmerkelijk wat er tegenwoordig kan.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Ik schiet intussen ook vrijwel alles in AF-C, gecombineerd met scherpstelgebied: breed.

De snelheid van 't volgen van de autofocus, vind ik bij snel, niet fraai. Ik gebruik vrijwel altijd: gemiddeld.

 

Ik heb m 'n ISO afgegrendeld op 6400. Jij zit 1 stop hoger. En vind eigenlijk, dat dat best kan.

Zet hem derhalve ook 1 puntje hoger. Anders heb je kans op onderbelichting. Zie geen storende korrel in je film.

 

Schiet ook vrijwel alles in 4K, op 25 frames, met snelheid als voorkeuze en dan op 1/50 sec.

Vanwege het filmische effect.

In donker zit je lens uiteraard altijd op 't laagste diafragma. Of je moet extreem hoge ISO 's hebben ingesteld.

Sluiternelheid kan niet veel lager dan 1/50e, want dan krijg je bewegingsonscherpte.

Komt de camera dan licht te kort, gaat hij de ISO opkrikken.

 

Vreemd genoeg is dat nadien nergens terug te vinden. Sluitersnelheid ook niet. Wel bij foto 's. Niet bij video.

Waarschijnlijk omdat die waarden wisselen bij de opnamen.

 

*

Alleen de slowmotions schiet ik in HFR/ P. De camera zoekt dan zelf de beste settings uit.

Een combinatie van Sluitersnelheid en Diafragma. En dat gaat eigenlijk vrijwel altijd goed.