annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A77ii flitsen met trigger synchroniseren

OPGELOST
profile.country.NL.title
pidehaa66
Ontdekker

Sony A77ii flitsen met trigger synchroniseren

Goedendag,

 

Hopelijk dat iemand mij kan helpen en het probleem al heeft opgelost of een idee heeft. Ik bezat eerst de Sony A77 en kon hiermee zonder problemen met mijn triggersetje mijn 2 Yongnuo flitsers aansturen. Om deze met mijn nieuwe Sony A77ii te kunnen gebruiken van Sony een hotshoe-adapter aangeschaft. Als deze erop wordt gezet samen met een flitser dan werkt ie perfect, maar als ik hem off camera wil aansturen gaat het mis. Het signaal wordt wel doorgestuurd aangezien de flits wel afgaat, maar niet gelijktijdig met de opname. Tenminste de foto wordt gemaakt zonder dat er ingeflitst is.

 

Graag help, daarnaast had ik verwacht dat wifi mijn triggertrap kon vervangen, maar tot heden is mij dit nog niet gelukt.

 

Groet en bedankt voor jullie reacties,

Pier de Haan

*******

 

[persoonlijke gegevens verwijderd]

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
bertram.bergink
Lid

Ben jij al verder met dit probleem? Ik ervaar nl. hetzelfde op de A68.. Ik gebruik als trigger de Pixel Pawn. De flitser incl adapterschoen op de A68 functioneert prima, maar off-camera zijn de foto's overbelicht omdat de camera dan de sluitertijd berekent die hij in het donker nodig heeft maar de flitser gaat wel af..

 

Met vriendelijke groet,

Bertram Bergink

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
lookdeeper
Lid

Hoe staat je Flash Mode?

Kan zitten in de instelling van Slow Sync, Rear Sync of Wireless.

profile.country.NL.title
pidehaa66
Ontdekker

Bedankt voor je reactie, 

 

Heb ze allen geprobeerd, als laatste op wireless. Hij stuurt dan wel een signaal, aangezien er wel geflitst wordt, echter is deze niet te zien op de foto. Zet ik de flitser op de hotshoe-adapter en flits dan, dan geeft ie een perfect resultaat. Dus blijf hoop houden dat het off camera toch wel zou moeten lukken.

 

Groet,

Pier

profile.country.NL.title
lookdeeper
Lid

Welek trigger / transmitter gebruik je?

profile.country.NL.title
pidehaa66
Ontdekker

Van een fabrikant uit China, zou de naam niet meer weten. Op de transmitter staat Nice en 4channel.

De camera op wireless (ook als hij op invulflits staat, gaat ie wel af). En ADI, maar ook voorflits DDL een kans gegeven. 

 

Zoals gezegd op de Sony A77 werkte dit setje wel naar behoren.

 

Groet,

Pier

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

In principe hoeft je camera niet op wireless, dat is de modus die je gebruikt als je je (pop-up) flitser gebruikt om optisch een andere (sony) flitser te laten afgaan. 

 

Mijn eerste gedachte was ook dat er iets met voorflits aan de hand zou zijn, Dat zou verklaren dat de flits wel afgaat maar niet synchroon met je opname.

 

 

profile.country.NL.title
pidehaa66
Ontdekker

Bedankt voor je reactie,

 

Nu inderdaad ook geprobeerd met de pop up flitser en deze stuurt ze wel goed aan. Alleen is het nou net mijn bedoeling om deze niet mee te laten flitsen. Synchronisatie lukt helaas niet.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik zou bijna denken dat er iets misgaat in de combinatie adapter/trigger.... 

profile.country.NL.title
bertram.bergink
Lid

Ben jij al verder met dit probleem? Ik ervaar nl. hetzelfde op de A68.. Ik gebruik als trigger de Pixel Pawn. De flitser incl adapterschoen op de A68 functioneert prima, maar off-camera zijn de foto's overbelicht omdat de camera dan de sluitertijd berekent die hij in het donker nodig heeft maar de flitser gaat wel af..

 

Met vriendelijke groet,

Bertram Bergink