annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony a6000 "beeldweergave onmogelijk"

vhesselink
Ontdekker

sony a6000 "beeldweergave onmogelijk"

HELP

Sinds enkele dagen kan ik foto's die ik heb gemaakt niet meer terugkijken. Ik krijg dan de melding "beeldweergave onmogelijk" in een zwart vlak. Na uploaden op mijn computer zijn de foto's wel zichtbaar, dus ze staan wel op mijn sd kaart.

Ik heb diverse instellingen geprobeerd maar niets helpt.

Wie heeft een idee?

16 ANTWOORDEN 16
MaikelBerens
Nieuw

Zag op dit forum dat het probleem ook bij andere toestellen speelt. Ik heb al enkele jaren de Sony HX400V camera en heb al een paar keer geluk gehad dat ik reserve kaartjes bij me had. De melding beeldweergave onmogelijk kreeg ik vandaag weer en heb het als volgt wonderbaarlijk weten te herstellen:

 

Heb het kaartje er uit gehaald en in ander toestel (Panasonic) geplaatst. Deze deed een database aanpassing en vervolgens heb ik 1 foto gemaakt. Vervolgens weer in de HX400V gestoken, echter foutmelding "beeldweergave onmogelijk" bleef bestaan. Toen via instellingen gekozen voor "data base herstellen" en toen werd een corrupt bestand gevonden. Dit werkte daarvoor niet. Nu zie ik alle foto's weer en kan ik er een tijdje tegen. Vertrouwen in Sony is hiermee wel gedaald en zal niet meer mijn eerste keuze zijn. 

 

Het ligt dus niet aan het kaartje, maar aan een schrijffout veroorzaakt door het toestel die alleen door gebruik van ander merk pas kan worden hersteld.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Fijn dat het heeft gewerkt, maar ik vermoed niet dat het te maken heeft met dat je het kaartje in een ander merk camera gestopt hebt.

In negen van de tien gevallen is het echt de schrijfsnelheid van de gebruikte kaart waardoor het mis gaat.

Het corrupte bestand ontstaat omdat de kaart uit de camera is gehaald terwijl de camera nog aan het wegschrijven was. Doe je de kaart terug in de camera dan zal deze de database kunnen herstellen. De laatste foto is niet goed opgeslagen en die ben je dan kwijt. 

Of dit in jouw specifieke geval zo is kan ik niet zeggen natuurlijk en als het werkt dan werkt het! :wink:

profile.country.NL.title
Wouter_Bakker
Nieuw

 Hallo, 

 

Ik heb de Sony DSC WX350 het zelfde probleem, bij de beelden opvragen krijg ik een zwartscherm op mijn toestel met een ? teken, hoe kan ik deze beelden weer terug krijgen? 

 

Groeten Wouter

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Zijn deze beelden met een ander toestel gemaakt?

Heb je deze beelden verplaatst naar je computer?

Ik zou sowieso proberen de kaart via een kaartreader (een losse cardreader
gaat dan vaak nog beter dan een ingebouwde in laptop of computer) te
bekijken.
Zie je dan nog steeds niets en weet je zeker dat je bestanden erop staan
dan is het een idee om een card rescue te doen.

Als je op een gegeven moment de melding hebt gehad "database herstellen" en
heb je toen op annuleren gedrukt dan geef ik je weinig kans dat het gaat
lukken.
profile.country.NL.title
Wouter_Bakker
Nieuw

Hartelijk dank voor u bericht, de SD in de computer gedaan, ik kan me de melding niet meer herinderen. Is er een mogelijkheid dat de beelden nog terug kunnen komen? 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De melding die ik bedoel zou je dan op de camera hebben moeten zien, dat was niet helemaal duidelijk,  sorry! 

 

Of je die beelden nog terug kan krijgen ligt helemaal aan wat het probleem is.  Er is diverse card rescue software, ook gratis. Als je toevallig een SanDisk kaartje hebt dan zat er in de verpakking een code voor die software. Sowieso raad ik aan dit kaartje niet meer te gebruiken en een nieuwe te kopen.

Niet meer gebruiken omdat er dan meer kans is dat je nog wat terug kan halen en als het aan de kaart zou liggen is het beter om geen risico te lopen dat het nog een keer gebeurd. 

 

 

Heel vervelend probleem. Jouw oplossing werkt inderdaad. Dank voor het delen.