annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony a6000 "beeldweergave onmogelijk"

vhesselink
Ontdekker

sony a6000 "beeldweergave onmogelijk"

HELP

Sinds enkele dagen kan ik foto's die ik heb gemaakt niet meer terugkijken. Ik krijg dan de melding "beeldweergave onmogelijk" in een zwart vlak. Na uploaden op mijn computer zijn de foto's wel zichtbaar, dus ze staan wel op mijn sd kaart.

Ik heb diverse instellingen geprobeerd maar niets helpt.

Wie heeft een idee?

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is een hoogst irritant probleem dat bijna alle Sony camera's plaagt. Enige camera waar ik dat probleem zelden tot nooit heb op zien verschijnen is de A77 en A99...maar zelfs op de A7RII verschijnt het. Meer nog, even paniek toen ik afgelopen weekend van het ene moment op het andere moment ALLE foto's niet meer kon weergeven.

 

Gelukkig -inderdaad- staan de foto's wel degelijk op het kaartje, maar Sony moet er eens werk van maken te onderzoeken wat het probleem is.

 

Het ligt, volgens mij, NIET aan het kaartje. Men moet niet beweren dat het komt omdat het kaartje in andere camera's gebruikt wordt, niet geformateerd wordt door camera, of andere zaken. Ik gebruik een Sandisk SDXC extreme pro kaartje exclusief voor 1 camera, formatteer altijd via de camera en doe niets met de bestanden voor ik zel definitief download naar de PC. 

 

Ik heb vroeger eens gezocht naar een oplossing, voorlopig nog niets tegengekomen. Ik zal het alleszins officieel aan Sony melden, want het internet staat er vol van, maar zonder oplossing. (Veel antwoorden die de gebruiker de schuld geven, wat absoluut NIET is.)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Altijd gedacht dat het erin in zat dat ik direct na het maken probeerde in te zoomen op de foto, voor een scherpte-check... Gelukkig heb ik het zelden! Enkel op de A7's inderdaad. 

vhesselink
Ontdekker

Dank voor jullie reactie. Klinkt als een serieus probleem. Ik heb inderdaad nog nooit het kaartje uit mijn camera gehaald  of in andere camera's gebruikt.

Heeft het zin om leeg te maken en in mijn a6000 te formatteren?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Sowieso een goed plan om een (nieuw) kaartje in de camera te formatteren.

vhesselink
Ontdekker

Na kaartje leegmaken en formatteren probleem opgelost. Wel erg vervelend gebeurde midden in een shoot buiten op locatie. Toch maar een 2e sd kaart kopen. Welke kaart adviseren jullie voor de a6000???

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Vers van de pers:

 

https://community.sony.be/t5/alpha-nex-camera-s-verwisselbare-lens/geheugenkaart-kiezen-voor-je-sony...

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Hoi allen,

 

Ik ben ook het slachtoffer met mijn A7R van "beelweergave onmogelijk".

Ik krijg geen beeld meer via scherm of kijker.

Ik kan ook niet meer naar enkelbeeldweergave: Normaal via “instellingen” “weergavefunctie” > “datumweergave” > “invoeren”: dan kom je op de maandindeling en selecteer je een dag en dan “invoeren” en dan krijg je het 9-beeldenraster; vervolgens moet je 1 beeld aanduiden via “invoeren” en dan zou je moeten de enkelbeeldweergave krijgen. Dat doet hij niet.  Hij geeft wel een melding “beeldweergave onmogelijk”.

 

Ik heb de geheugenkaart eruit gehaald, leeggemaakt en opnieuw in de camera

Met amicale groet,

Marc
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Hoi allen,

 

Ik ben ook het slachtoffer met mijn A7R van "beelweergave onmogelijk".

Ik krijg geen beeld meer via scherm of kijker.

Ik kan ook niet meer naar enkelbeeldweergave: Normaal via “instellingen” “weergavefunctie” > “datumweergave” > “invoeren”: dan kom je op de maandindeling en selecteer je een dag en dan “invoeren” en dan krijg je het 9-beeldenraster; vervolgens moet je 1 beeld aanduiden via “invoeren” en dan zou je moeten de enkelbeeldweergave krijgen. Dat doet hij niet.  Hij geeft wel een melding “beeldweergave onmogelijk”.

 

Ik heb de geheugenkaart eruit gehaald, leeggemaakt en opnieuw in de camera gestoken. De kaart met de camera geformateerd ... geen oplossing van het probleem.

Vervolgens heb ik de batterij eruit gehaald en terug in gestoken.  En daarmee kreeg ik terug de beeldweergave!

 

SONY moet dringend iets doen aan dit probleem.  Als je ziet wat er allemaal dienaangaand gepost is op het www.  Dan denk ik dat ze er niet van afkomen met het verkeerde kaartje, slecht geformteerd, ...

Niets van dat alles trouwens in mijn geval.  Ik werk met pro-kaartjes die exclusief op dat toestel gebruikt worden, ...

Mijn vraag aan SONY, wat kost ons "uw fout" na verloop van de garantieperiode?

Indien dit niet deugdelijk opgelost raakt dan is dit een afknakker van formaat die mij zal doen nadenken over de toekomst!

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Bah, heel vervelend inderdaad!

Helaas hebben wij de oplossing ook niet...

 

Ik zag dat je je verhaal twee keer hebt geplaatst. Als je wil kan ik even de korte versie verwijderen?