annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PlayMemoriesHome installatie lukt niet

profile.country.NL.title
a.van.der.pol
Ontdekker

PlayMemoriesHome installatie lukt niet

Installatie van playmemorieshome voor mijn A77II  lukt niet. PMHOME_4200DL kan ik downloaden. ALs ik deze onder "administrator mode"  uitvoer start het installatie programma echter er wordt niets geladen. Na een minuut verschijnt de pop-up:installatie is geannuleerd vanwege uitvallen van de communicatie met het netwerk. Error:0101-1007-4030. Verbinden met vast ethernet geeft dezelfde foutmelding. Wat ik mij afvraag of dit bestand wel beschikbaar is daar ik andere sw. (RCC + Raw conversie e.a) wel kan laden en installeren.

Heeft iemand een suggestie, c.q. PlayMemoriesHome voor windows 7 (64 bit) vanuit een andere download site ?

 

Aad

 

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum!

 

Wel vervelend probleem, maar misschien toevallig?

 

Ik denk niet dat je het van elders kunt downloaden. Ik heb dit probleem ook nog nooit gehad. Misschien eens opnieuw proberen op een andere dag? 

http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/download/playmemories-home/win/nl/

 

Als het dan nog niet lukt, laat het zeker weten :thumbsup:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
a.van.der.pol
Ontdekker

Ok ik probeer het op andere dagen nog eens. Vanmorgen lukte het overigens ook niet. Zelfde melding.

 

Aad 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Aad,

 

Ik heb zonet de meest recente versie wel kunnen downloaden (dus eerst het bestand van 13Mb). Ik heb daar gewoon op gedubbelklikt en het opende. Ik heb op volgende geklikt en het volledige programma wordt dan gedownload. Duurde enkele minuutjes. Installatie is gebeurd en het programma opende.

 

Het is beetje vreemd dat het bij jou niet gaat, misschien iets met firewall? Ik kan niet onmiddellijk iets bedenken maar vrees dat het aan jouw pc ligt...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
a.van.der.pol
Ontdekker

Ok bedankt, het download bestand is dus gewoon beschikbaar. Ik zal eens kijken wat ik in mijn PC nog moet aanpassen hiervoor. Wel vreemd dat ik de andere bestanden (RCC, Raw) wel kon laden direct.

 

Ik laat weten of het gelukt is.

profile.country.NL.title
a.van.der.pol
Ontdekker

Tot nu toe is e.a. nog niet gelukt. De firewall is niet de oorzaak. Daar de computer geen andere meldingen geeft dan die hierboven zijn genoemd, weet ik niet waar ik de fout moet zoeken. Om vooruit te kunnen heb ik MovieMaker gedownload deze installeerde direct. Die support ok AVCHD.

 

Aad

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb je toevallig ook een andere pc om playmemories op te installeren? Niet om te gebruiken, maar om te kijken of installeren daarop wel lukt.

 

Playmemories gebruik ik enkel om de filmpjes te bekijken of een stukje af te knippen, maar zoals je zelf aangeeft gaat dat ook perfect met movie maker. Filmpjes branden op schijfje doe ik uitsluitend met playmemories.

 

Hopelijk weet iemand anders wel raad voor dit probleem.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
a.van.der.pol
Ontdekker

Ik heb e.a. wel geprobeerd op het werk met een snelle vaste verbinding echter lukte ook niet. Ik zag op de duitse Sony site dat er meerdere mensen problemen hadden ivm. windows 7 installatie. Daar heeft men uiteindelijk via drop box e.a. geladen.
Mogelijk is het communicatie protocol en controle op de installatie mede debet aan deze issue.

 

Aad

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Vraagje tussendoor:

 

Is het probleem het niet kunnen downloaden van het bestand of het niet kunnen installeren van het bestand i.c.m. W7?

 

ps. Is het niet de virusscanner die de boel tegenhoud?

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
a.van.der.pol
Ontdekker

Ivm met mijn nieuwe camera, heb ik de RCC en RAW conversie gedownload en geinstalleerd.PMHOME_4200DL (13M) is op mijn PC gedownload. Na opstarten in administrator mode, verschijnen de vensters om PMB te installeren, na akkoord, keuze standaard installatie verschijnt de balk 0-100% en "installatie is gestart"

Na 2 minuten (balk is dan nog op 0%), komt de mededeling dat de communicatie is afgebroken.

Er komt geen melding van de virusscanner dat er een programma wordt tegengehouden. Het programma dat download ontdekt alleen dat de communicatie is weggevallen.

Aad