annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuws: Nieuwe E-mount lenzen FE 70-300mm F4.5-5.6 G zoom en FE 50 1.8 prime

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Nieuws: Nieuwe E-mount lenzen FE 70-300mm F4.5-5.6 G zoom en FE 50 1.8 prime

Vers van de pers:

 

http://www.sonyalpharumors.com/press-release-sony-bolsters-full-frame-fe-lens-lineup-with-new-70-300...

 

enige samples:

http://www.sony.net/Products/di_photo_gallery/

 

Dit zijn dus GEEN G-Master objectieven. Ik ben zelf vooral benieuwd naar de scherpte van de 70-300 F4.5 – 5.6 G. Zo was ik zelf nog op zoek naar een goede en relatief lichte zoom voor reisfotografie. De 70-300 kan hier de uitkomst zijn :slight_smile:

 

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe de 50 1.8 (vrij goedkope lens overigens) zich verhoudt tegenover de Sony Zeiss 55mm 1.8, wat toch wel een hele scherpe prime is. Wanneer ze uitkomen? Hopelijk zo snel mogelijk!

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ben wel enthousiast met de aankondiging! Vooral beetje "uit het niets".

 

Een goedkope 50mm F1.8 (300 euro) is erg welgekomen! Een minimale scherpstelafstand van 0.45m is klassiek.

Ik zie het nergens staan, maar hopelijk is deze 50mm F1.8 net zoals ELKE FE-lens vocht- en stofbestendig.

 

Veel mensen hebben gewacht op een echte tele, het is misschien niet de 400mm waarop we hoopten, maar ene 70-300mm en overigens in G-uitvoering moet toch wel wat betekenen! Ergens rond 1450 euro. Minimale scherpstelafstand is wel bijzonder! 0.9m! Dat is vrij uniek!

 

Beide lenzen komen uit in mei.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Volgens het persbericht zouden beide lenzen in april beschikbaar moeten zijn, maar de G Master hebben ook nog maar een dag te gaan om in maart in de winkels te kunnen liggen.. :wink: 

 

In elk geval mooi dat er een native tele bij is voor de liefhebbers en als de 50 mm een nette kwaliteit foto's oplevert denk ik dat het voor veel mensen een gewild objectief gaat worden!

 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

welk persbericht? Volgens mij komen ze pas eind mei hoor.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

The new FE 70-300mm F4.5 – 5.6 G OSS telephoto zoom lens will be available in Europe in April for approximately €1450.

 

The new FE 50mm F1.8 prime lens will also be available in Europe in April for approximately €300.

 

Persbericht Sony Nederland.

 

Dat ze dan eind mei er daadwerkelijk zijn zou zo maar kunnen, maar dit is de letterlijke tekst :wink:

 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

April, zou mooi zijn :grin: Zal inderdaad wel wat langer duren!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik vind het voorlopig nergens... De FE50 is de eerste FE lens zonder vocht- en stofbestendige behuizing? 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De informatie is verder vrij summier inderdaad.

Gezien het prijskaartje zou het kunnen zijn dat de afwerking wat anders is dan de andere lenzen.

Bij de 70-300 staat het wel apart genoemd, dus het zou een politieke weglating kunnen zijn. :wink:

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Maar de 28 f2 en zelfs de kitlens 28-70 zijn dat wel... Zijn ook niet de G's of Zeissen van de hoop. Laten we hopen van wel, zou toch mooi zijn qua specificaties! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Als die 50 1.8 inderdaad "nette" foto's levert ben ik te vroeg geweest..:smileyconfused:

 

Maar denk zelf dat ze de 55 1.8 (potentiele) kopers toch niet weg zullen jagen? Ben benieuwd naar de vergelijkings testen/reviews die er ongetwijfeld zullen komen.

mijn foto's op; 500px en