annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

LOL: Sony A99II (mk II)

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

LOL: Sony A99II (mk II)

Ik zag net dat de nieuwe Sony A99mk2 is uitgebracht. Die camera is bepaald niet voor mij voor allerlei redenen maar ik heb er echt al een hele tijd lol om.

Dit is de camera die de Canon 5dmk4 had moeten zijn maar het niet is geworden.

Ik denk dat een hele zooi Canon fanboys nu met hun tanden lopen te knarsen. 

Erg grappig.

Ik hoop voor Sony da thet een daverend succes zal worden.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Heb net even, zo ongeveer alle specs doorgenomen van de A99 mk2.

DP review heeft het vrij uitgebreid op z 'n site staan.

 

Ik zou me voor kunnen stellen, dat als je een hele vracht goede A-mount lenzen hebt,

dat dit plezierig voor je kan zijn.

 

De specifikaties liggen erg dicht in de buurt van de 7R mk2.

En dan wist ik het wel. Als je toch nieuwe lenzen moet hebben, dan liever de FE vatting dan de A.

 

Als je wilt overstappen van Canon of Nikon naar Sony, denk ik, dat er vrijwel niemand is

die nog op de A-mount gokt. Of zie ik heel belangrijks over 't hoofd?

 

Mischien dat de vogelaars, met hun zeer forse lenzen, die vrijwel allemaal A-mounts hebben,

enorm blij zijn, dat ze eindelijk een update kunnen maken. Naar een camera met zeer goede specs..

 

*

Verheugend is, dat er een nieuwe menu-structuur is. Ben heel benieuwd, wat ze daar van gebakken hebben.

Dat zal binnen de kortste keren wel te lezen zijn bij DP review. Heel nieuwsgierig.

Hoop dat ze die hebben aangepast, in de sfeer van Canon en/of Nikon.

 

Minder verheugend is, dat deze camera, nog steeds geen touchscreen heeft.

Daarmee lopen ze echt enorm achter.

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Mijn eerste gedacht toen ik de camera zag was: "geheel in lijn met de verwachting: een E-mount camera in een A-mount jasje". Tenslotte is dat een relatief goedkope manier om A-mount bestaande te houden, wat op zich goed is natuurlijk. Wat mij betreft mogen ze elke generatie A-mount een E-mount afgeleide maken.

Het mooie is wel dat deze camera bijna een sportcamera beestje is geworden, dat is wel prettig!

Helaas waren ze ook voorspelbaar om de AF-module van de A77II (en A68) te gebruiken...HELAAS, met grote letters. En toch begrijpelijk ook.

 

Menen ze het dat ze er nu de klassieke SD-slotjes opnieuw hebben ingebouwd i.p.v. de veel snellere SDXC II?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bij het herlezen van mijn post, merkte ik dat ik misschien negatiever over kwam dan ik eigenlijk ben :laughing:

Ok, voor mij is het sinds de A7RII E-mount all-the way, maar deze camera is wel een "serieuze" upgrade met een mooi zicht op wat andere E-ùmount camera's nog zullen krijgen vermoed ik (sterk).

 

-Nieuwe/extra processor?! Jeej!

-bluetooth om locatie via smartphone op foto te zetten! Jeej!

-betere weathersealing! Jeej!

-Slow & quick motion! (Jeej...)

-nieuwe manier van lichtmeting! --> Dit is iets waar ik al stiekem jaren van droomde, maar nooit luidop (omdat het door EVF minder belangrijk is geworden). Je hebt nu meer mogelijkheden om je lichtmeting te laten gebeuren: bv gebaseerd op de highlights! Zeer interessant voor huwelijksfotografen die een wit trouwkleed willen "bewaren".

-betere tethering mogelijkheden voor studiofotografen (Jeej!)

-etc..

 

 

Toch veel venieuwingen, vooral op vlak van software! Een nieuwe menu...goh ja, op het eerste zich is het niet zoveel veranderd, minder tabbladen, maar meer tabbladen per menu :nauseated_face: Als ze logischer gegroepeerd zijn, zullen minder mensen klagen. Ik heb nergens teruggevonden of het een eigen samenstelling van een tabblad mogelijk maakt. 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Helaas, AF module van de A7711, zeg je.

 

Wat is 't verschil met de AF van de 7R mk2? Is dat een groot verschil?

 

*

En 't voordeel is inderdaad dat ie wat meer op sport gericht kan zijn. Door 12 foto 's per sec.

 

Reden van de keuze voor de SD slots, snap ik ook niet. Aangezien snelheid letterlijk alles beter maakt.

 

Hoe komen ze dan wel aan die 12 foto 's per sec? Neem aan dat die tijdelijk in een buffer worden opgeslagen.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Had nog niet ontdekt dat er een 2e processor in zit. Begreep dat het vrijwel dezelfde was als in de 7R mk2.

 

Wat houdt slow en quick motion in? Dat je zelf in staat bent om simpel je frs/sec. te bepalen?

Leg dat eens uit s.v.p.

 

En die nieuwe manier van lichtmeting? Snap ik ook niet helemaal.

 

Heb jij de nieuwe menustructuur al gezien? Waar is die te vinden?

 

Bij voorbaat dank voor je uitleg.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hier vind je onderaan de pagina nuttige info, als je het engels machtig bent. http://www.sony.co.uk/electronics/interchangeable-lens-cameras/ilca-99m2

 

De nederlandstalige webpagina is nog steeds niet beschikbaar voor deze camera, laat altijd langer op zich wachten.

 

De A99II combineert de AF-module van de A7RII en de A77II, je zou denken dat "wauw 2 systemen"...zij het dat de AF-module van de A7RII met A-mount lenzen goed is, maar niet zeer goed. De module van de A77II is dan weer niet goed gespreid en de gevoeligste scherpstelpunten zijn weeral allemaal geclusterd in het centrum. Ok, de combinatie van beide AF-systemen (die overigens complementair zijn voor een stuk, toevallig handig trucje) maakt een stuk goed. Maar de 399 scherpstelpunten van de A7RII zijn wellicht niet selecteerbaar, net als bij de 102 scherpstelpunten van de A99 (versie 1): hulppunten.

 

Maar een nieuwe AF-module verwachtte ik ook niet en ik denk dat er niet zo heel veel over geklaagd zal worden. Beter dan ooit zeg maar...voor A-mount tenminste :wink:

 

De lichtmeting heeft nu meer optie: je kan zeggen dat hij voorrang moet geven aan het behouden van de hoge lichten. Of een gemiddelde nemen van het hele beeld, meer dan "matrix/meervelds" lichtmeting. Vooral het behouden van de hogelichten zou ik veel gebruiken.

 

Met quick/slowmotion kan je in 8 stappen de framerate instellen, voor jou ideaal dus @Tjardi :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Heel hartelijk dank voor je snelle antwoord en heldere uitleg.

 

Engels is niet mijn "goeiste taal". Maar heb alles goed begrepen.

Heb desondanks, wat later op de dag ook even op de Duitse Sie gekeken. Sony DE.

Mijn Duits is beduidend beter als m 'n Engels. (Heb daar een jaar gewoond en gewerkt)

Vooral de technische uitleg, snap ik in 't Duits, toch een tikkie beter.

 

Vooral het quick/slow motion verhaal vind ik erg fraai.

Was 't al eens tegengekomen, bij de Sony videocamera 's.

Dat maakt het veel lasterige instellen van slowmotion, zoals dat nu moet, volstrekt overbodig.

Zou ook mooi zijn als dat via de "function knop" kon. Dan zitten ze heel makkelijk onder bereik.

Nu is 't erg lastig bij de 7R mk2. (2 Handelingen)

Is al veel beter geregeld bij de A-6300. ( 1 Handeling, en verder deels geautomatiseerd)

 

Neem aan dat dit ook zeker op de 7R mk3 gaat komen. Is volgens mij volstrekt "softwarematig".

 

Zie intussen, bij wat beter kijken, dat het beeldschermpje ook een middenscharnierpunt heeft.

Dus ook zijdellings kan draaien. Dat is best erg prettig. (Weet intussen, dat de vorige dit ook al had.)

 

*

Heb eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel als jij.

De camera is toch veel beter bij de tijd, als ik een 1e instantie dacht.

 

Maar veronderstel, dat hij vooral gebruikt/gekocht zal worden door "oude" Sony klanten.

Met name zij, die meerdere A-mount lenzen hebben.

 

Ben derhalve zeer benieuwd, of Sony in de sfeer van "G Master", ook wat gaat maken aan de A-mount kant.

Vraag me dat af. Maar denk het nauwelijks.

Heb zelf, middels een LA-EA3, de 70-400 aan m 'n 7R mk2 hangen. En dat is wel een prima lens.

 

Veronderstel derhalve dat de "mirrorless" verreweg favoriet blijft. Zeker voor nieuwkomers, of overstappers

van Canon en Nikon & Co.

 

Maar intussen blijkt, tegen eerdere voorspellingen in, dslr nog lang niet dood te zijn.

 

*

Stuur nog even een foto mee die op DP review staat. Betreffende het menu.

Eindelijk, de foto en filminstellingen gescheiden. Daar wordt het al heel wat overzichtelijker van.

Dan nog een goede bundeling van hoofd- en bijzaken. (Per onderwerp)

 

Sony A99 mk2 - menustructuur.jpg

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Newsshooter toont op "Sony Rumors" een filmpje.

En laat conclusies zien.

 

Een vergelijking met de nieuwe Canon 5D mk4, wordt gegeven.

Daar krijgt het videodeel van Canon, flink om de oren.

 

Sony A99 mk2 - Filmpje en uitleg News Shooter.jpg