annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Lensadapter Canon EF-S naar APS-C E-mount

profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Lensadapter Canon EF-S naar APS-C E-mount

Beste Sony Alpha-experts,

 

Een buurvrouw heeft veel Canon-lenzen (van een overleden oom die fotografie als hobby had) in de aanbieding waaronder een EF-S 10-22 mm 3.5-4.5 USM.

 

Omdat ik nog geen groothoek voor mijn Alpha 6000 heb is dit wellicht een mooi buitenkansje. uiteraard heb ik dan een adapter nodig. Mijn vragen zijn:

 

- Welke adapter is het beste hiervoor?

- Wie heeft toevallig ervaring met een soortgelijke configuratie?

 

Ik las relatief (adapter heeft altijd wat nadelen) positieve ervaringen over de FotodioX adapter. Deze zie ik alleen niet zo snel te koop in Nederland. 

https://www.bhphotovideo.com/c/product/994949-REG/fotodiox_eos_auto_nex_p_adapter_for_canon_ef.html

 

Ben benieuwd.

 

Groet,

 

Michel (Alpha 6000 + SEL18-200mm (zilver) + SEL50mm F/1.8

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Enige adapter, naast de A naar E mount van Sony zelf, waar ik ervaring mee heb is de metabones. (oude minolta naar e-mount)

 

Ken wel een aantal mensen die eenzelfde configuratie gebruiken, Canon naar E-mount, die gebruiken allemaal metabones. Die waren de eerste en daarom meest bekend ook wel waarschijnlijk. 

 

profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Oké. En wat zijn de ervaringen daarmee? Lees dat autofocus een probleem kan zijn.

Klopt het dat het prijskaartje richting de 500 euro gaat?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ja, klopt, metabones zijn wellicht de beste, maar ook de duurste.

Ze brengen het regelmatigst nieuwe updates uit voor hun adapter om de AF te verbeteren.

 

We zitten echt op een niveau nu dat de adapter zeer goed is, ik ken mensen die het actief gebruiken naar alle tevredenheid. Sportfotografie moet je er wel niet mee gaan doen.

 

Daarnaast moet je wel opletten: met de A6000 is de AF lang niet op het niveau van de A6300. De A6000 ondersteunt niet de snelle AF in combinatie met de adapter. Maar voor een breedhoeklens is dat misschien niet zo'n probleem.

 

Het komt erop neer in de winkel eens uit te proberen en zelf te ondervinden of het werkbaar is voor jou. Ik denk dat er niet heel veel mensen deze combinatie zullen gebruiken om je hun ervaringen mee te delen!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training