annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Lens voor ilce7

Sariclaire
Nieuw

Lens voor ilce7

Past de lens SAL 55-200 op een alpha 7 camera?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Nee, hij heeft de verkeerde vatting en is bovendien voor een crop sensor (apsc) .  SAL lenzen zijn voor A vatting, SEL lenzen zijn voor E vatting. Je camera is een full frame , dus je moet kijken voor lenzen met een FE aanduiding.  De F voor full frame, de E voor E vatting. De kitlens voor de a7 camera's is de 28-70mm en verreweg de goedkoopste van de sony FE lenzen. Ook heel goed 2de hands te koop.  Er wordt altijd minnetjes gedaan over kitlensen, maar deze is best goed en een leuk startpunt. 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Kleine aanvulling: mbv een LA-EA3 of LA-EA4-adapter past een lens met A-vatting op de (F)E-vatting.

Je maakt met deze lens dan niet gebruik van de gehele sensor, maar slechts van het APS-C-gedeelte, dus een kleiner deel ervan...

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

M.A.W. hij kan wel passend gemaakt worden, maar is eigenlijk niet geschikt, want je degradeert je full frame naar een apsc.  Dan kan je beter een camera uit de 6000 serie kopen. Maar de vraag gaat over een a7. 

In principe past alles op de a7, mits je compromissen wilt sluiten als daar zijn:  de volle sensor niet bestrijken, niet auto kunnen focussen, langzaam focussen enz. 

Gezien de vraagstelling denk ik dat we met een beginner (in het sony wereldje) van doen hebben en dan lijkt mij het enigste antwoord nee.  Mijn verontschuldigingen bij voorbaat als ik het mis heb.

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Klopt helemaal hoor, ik vulde alleen maar aan.

Ben het met je eens dat er dan compromissen gesloten moeten worden.
Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

De Sony a naar e adapter  (3 of 4) zou sowieso geen goede keus zijn , want die zijn duurder dan dit A mount lensje. 

Maar dit terzijde.