annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update voor A7rIV, A7rIII and A7III

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Firmware update voor A7rIV, A7rIII and A7III

Sony heeft de nieuwe firmware update voor de A7rIV (download hier), A7rIII (download hier) en A7III (download hier) vrijgegeven.

 

-------------------

Benefits and Improvements

  • Enables use of “My Menu” to save or load custom camera settings
  • Adds the “External Flash Set” function:
    This function allows you to configure the settings of an attached flash or wireless radio commander (both sold separately) directly from the camera.

     

    Compatible Flash models

     

    • HVL-F60RM (with flash firmware version 2.00 or later)
    • HVL-F45RM (with flash firmware version 2.00 or later)
    Compatible wireless radio commander:

     

    • FA-WRC1M
      Note: The functionality will be enabled after the upcoming wireless radio commander firmware version.

    Please refer to the Help Guide for more information:

  • Improves the overall stability of the camera
------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Bedankt voor het delen! :slight_smile:

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Bedankt. Intussen de a7r3 probleemloos ge-updated met de windows versie.  Wel jammer dat alleen Sony flitsers worden ondersteund. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Sony voegt via haar firmware ondersteuning voor haar wireless flash systeem toe. Daarnaast zijn er merken als Nissin, Godox etc. die filters et triggers maken voor het Sony systeem (die bijvoorbeeld TTL ondersteunen).

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Hmmm. Ik heb een Nissin voor Sony, en die kan ik toch echt niet instellen via de camera. 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Ter aanvulling:  Als ik de flitser probeer in te stellen komt er op de display:  "De externe flitser is niet op de juiste manier bevestigd of wordt niet ondersteund. "

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wellicht idee om hier separaat topic voor te maken indien je ondersteuning wenst. 

 

In de A en TTL stand kun je volledig gebruik maken van de camera gestuurde belichting van de Sony camera. In de TTL stand kun je hierbij ook nog een belichtingscompensatie toepassen als je dat wilt. Ook communiceert de camera de zoom-instelling van je objectief probleemloos aan de flitser. Die zich snel aanpast aan de gekozen brandpuntsafstand. Dit is voor de i40 als i60 die compatibel zijn voor de Sony hotshoe. Krijg je melding op de camera dat de flitser niet herkend wordt dan kan het diverse redenen hebben.... 

* De flitser is niet compatibel met de Sony Hotshoe

* instellingen staan niet goed in camera of flitser

* contactpunten op de camera of hotshoe zijn vies of defect

* etc..... 

 

Gebruik zelf flitsers en triggers van Cactus. De versies die ik gebruik zijn niet compatibel. Dus geen TTL en dien ik handmatig in te stellen. Hij triggert wel als ik de ontspan knop indruk van de camera. Het werkt en vindt manuaal bedienen/instellen geen probleem. (gebruik zelden tot nooit flitsers)

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Ik hoef hier verder geen ondersteuning in. De nieuwe update is duidelijk alleen voor Sony flitsers. Ik weet niet waar u de info vandaan hebt dat er ook andere ondersteund worden, maar ik kan het niet vinden. Op de Sony sites worden alleen Sony flitsers vermeld. Mijn Nissin Di700A (met commander) wordt in ieder geval niet herkend. Alle settings staan goed en de contacten zijn super schoon. Ik had het wel handig gevonden dat ik het via de zoeker in kan stellen, maar zo werkt het ook. No big deal. Ik ga er in ieder geval geen "overpriced" Sony flitser voor kopen.