annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Lens(adapter) voor mijn A6300?

Dennis010
Ontdekker

Lens(adapter) voor mijn A6300?

Hoi,

 

Ik ben opzoek naar een lens maar hoe meer ik lees hoe lastiger het wordt.

Ik maak voornamelijk foto's en filmpjes in nachtclubs / festivals dus de kwaliteit moet hiervan goed zijn.

 

Ik ben opzoek naar een betaalbare zoomlens. Ik heb gelezen dat het beste is om een 17-50mm f/2.8 lens te kopen, bijv. Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS  alleen kan ik deze niet vinden voor mijn a6300. Is het wijs om een adapter te kopen om zo een type lens te kunnen gebruiken?

Hebben jullie wat suggesties?

Er zijn ook verschillende type adapters te koop bijv. goedkoop via Amazone/ebay? Of raden jullie een andere lens aan voor mijn doeleindes? donkere omgevingen met snelle beelden en lichten. ( discotheken en festivals )

Ik ben specifiek opzoek naar een zoomlens, een vaste lens heb ik al en daar ben ik erg over te spreken. "Sigma 30mm f/1.4 dc dn contemporary"

 

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Tof dat je de Sigma ook hebt!

 

Wat vind je daarvan? Kan je wat meer details geven over wat je fotografeert met deze lens en wat je er goed/niet zo goed aan vindt?

 

Over je vraag: dat is zowat de lastigste vraag om te beantwoorden voor de A6300: een lichtsterke zoom voor APS-C is immers wat nog ontbreekt voor de A6300. Via adapters kan je werken, maar dat is ook niet zo eenvoudig:

-ofwel ga je voor een LA-EA3 adapter (goedkoop), maar dan moet je lens HSM/SSM/SAM/etc hebben en is de autofocus in donkerdere omstandigheden matig goed.

-ofwel ga je voor een dure LA-EA4 adapter, dan kan je elke A-mount lens daarop schroeven. Het nadeel van deze adapter naast prijs is zijn formaat en de halfdoorlatende spiegel dat wat licht wegneemt. Je bent ook beperkt met 15 scherpstelpunten ipv alle punten zoals op de A6300.

 

Ik het het niet zo heel erg voor adapters, maar dat is persoonlijk. het maakt alles groter, duurder, complexer en met minder functies.

 

Nog lastiger is, dat niet alle Sigmalenzen even feilloos werken met adapters, het overgrote merendeel wel.

Misschien toch maar meerdere primelenzen overwegen? (bv 19mm 2.8, 30mm 1.4 heb je al, daarnaast nog een 50 1.8 of zo?)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Dennis010
Ontdekker

Hoi,

 

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik vind de Sigma echt super alleen voor wat variatie leek mij een zoomlens erbij wel leuk.

Ik heb wel de LA-EA2. Deze schijnt ook wel oke te zijn. Die heb ik goedkoop ergens gekocht.

Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd omdat ik geen A-mount lens hebt.

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

In het geval van de LA-EA2 (welke dezelfde adapter is als de versie 4, maar dan uitsluitend APS-C) is de Sigma een prima keuze! De kost van de adapter heb je dan toch alleszins niet meer.

 

Enkel kleine kans dat er compatibiliteitsproblemen zijn, maar ik verwacht eerlijk gezegd geen probleem.

Wel opletten: de Sony-versie van deze Sigmalens heeft volgens mij geen OS...er zijn maar een handje vol Sigmalenzen die wel OS hebben voor de Sony-vatting. 

 

Een alternatief is de Sony 16-50 F2.8, wel prijziger natuurlijk, maar uitstekend stukje glas!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Dennis010
Ontdekker

hmmzzz..

 

OS lijkt me best belangrijk ivm beeld stabilisatie.

Dus ik kan beter niet voor de Sigma gaan?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Er is gewoon geen alternatief dat ik kan bedenken met beeldstabilisatie én je Sigma 30mm is ook niet gestabiliseerd.

Wil je de lens gebruiken met flits? Dan heb je de OS niet nodig.

In andere gevallen met weinig licht is OS een toegevoegde waarde...

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Dennis010
Ontdekker

Wordt wel lastig zo :slight_smile: Indd de Sigma die ik nu ook heb heeft het ook niet en daar film en maak ik fotos mee en super mooi.

 

Ik ga denk ik dan toch gewoon voor de Sigma lens ook al is die zonder OS. Ik zag nog wel een Tamron 17-50mm f2.8 maar deze is ook zonder stabilizator en Tamron ken ik verders niet, Ik ken het voordeel niet van OS aangezien de Sigma die ik nu heb mijn enigste lens is tot nu toe.

 

Ik maak eigenlijk alleen fotos en filmpjes in donkere omstandigheden. ( Discotheken en festivals )

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Eigenlijk is jouw ideale camera een A6500 :laughing:

 

Die heeft sensorstabilisatie en dus elke lens die je erop zet... misschien iets voor in de toekomst als het budget het toelaat :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Dennis010
Ontdekker

In de toekomst lijkt me indd de A6500 mijn ideale camera. Denk dat ik de A6500 wel over een paar maanden ga aanschaffen na verkoop van mn A6300 als de Beeldstabilizatie echt zo een groot voordeel heeft in het donker.

 

Werken met statief lukt lang niet overal aangezien ze zo een ding al snel als wapen zien. :tongue:

 

Ik heb voor nu de Sigma 17-50mm F/2.8 aangeschaft en hij werkt goed met de LA-EA2 adapter.

AF is soms iets wat traag maar verder werkt de lens perfect.

 

Nu wil ik nog 1 lens erbij voor de afwisseling wat een leuke toevoeging zal zijn.

Een fisheye lens. Ik zat zelf te denken om een goedkope lens te halen met handmatig scherpstellen. Die zijn niet duur en lijken me best oke, zoveel foto's zal ik er niet mee maken op een avond.

Samyang 8mm F/2.8 Fisheye II Sony

In nachtclubs zou ik hier best een paar leuke foto's mee kunnen maken lijkt me.

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is zowat de beste fisheye die je kan kopen voor je camera!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training