annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ILCA-77M2 Kamera Express Aank.: 23-01-2018 word nu voor de 3 de keer in herstelling genomen ?

profile.country.BE.title
marcrokes
Lid

ILCA-77M2 Kamera Express Aank.: 23-01-2018 word nu voor de 3 de keer in herstelling genomen ?

Reeds 3 maal in herstelling genomen , schrijft beelden half weg , foutief dus , sensor , sluiter , moederplaat en stabilizator zijn reeds vervangen , ik weet niet wat men nog "kan " vervangen ? Dacht dat "garantie" iets anders betekende !? Is mijn 5 de Sony Alfa , heb er steeds goede camera 's gehad , behalve deze laatste , zelf denk ik dat Men de datum van januari 2020 afwacht , dan is de garantie over ? Heb alles al gedaan , ben ten einde raad !? En dan net nu geeft Kamera Express op haar web-site  nu 5 jaar garantie , dat is gemakkelijk als Je de garantie aan Je laars lapt !

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Vervelend dat de camera niet naar toebehoren werkt. Begrijp ik goed dat je nog garantie hebt, maar dat je het vervangen van onderdelen hier niet onder vindt vallen? Zou je het iets meer kunnen toelichten? 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.BE.title
marcrokes
Lid

deze camera is reeds 3 maal ( gratis onder garantie weliswaar ) hersteld , maar na de stabilisator , moederplaat en sensor en de sluiter , is nu blijkbaar de bekabeling vervangen , steeds dezelfde fout die terug komt , namelijk slecht wegschrijven van beelden ( halve beeld bv ) , ik voel me dan ook niet oprecht genomen als klant , bij de fotoclubs heeft nog niemand van zulke toestanden gehoord ! Waar blijft de Sony garantie die loopt tot februari 2020 en daarna is het voor mijn kosten , zo voel ik dit aan !
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@marcrokes 

 

Dit lijkt me ontzettend vervelend! En niet om je het bekende bos in te sturen, maar de garantie is in eerste instantie iets tussen koper en verkoper, in dit geval KE begrijp ik. Het is voor zover ik weet gewoon je (EU) consumenten recht dat je een deugdelijk product kan verlangen. Het artikel weet ik niet uit mijn hoofd maar een google zoekactie levert wel resultaten. KE kan zich niet achter Sony importeur verschuilen.

 

Succes!

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
marcrokes
Lid

Heb deze vandaag terug afgehaald en bij Kamera Express geven ze geen goed antwoord , als deze het nu nog heeft gaat men mij een ander , maar wel een ocasie toestel geven , als ge zo 5 jaar garantie geeft ?
De herstelling ; konden niets vinden en hebben dan maar de bekabeling vervangen !? sensor , sluiter , moederplaat en stabilisator waren reeds vervangen , bij Sony loopt mijn garantie tot februari 2020
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Allemaal heel vervelend. Laat even weten hoe het afloopt. 

 

Winkels waar product is aangeschaft is in eerste instantie verantwoordelijk voor afhandeling van garantie. Zij zullen dan ook met gepaste oplossing moeten komen. Of de winkel een gepaste oplossing bied dat conform het consumenten recht is. Durf ik niet te zeggen. Ben hier niet bekend mee. Hiervoor zijn er websites als consumentenbond etc... 

 

Vermoed dat de extra garantie (5 jaar) verloopt via Kamera Express en niet via Sony. Veel winkels bieden deze verlengde service. Wat geeft Kamera Express aan over de garantie? 

 

Sony garantie bepaling vind je in de onderstaande links. 

https://services.sony.nl/support/nl/warranty

https://services.sony.nl/support/nl/warranty/general

 

Onder voorbehoud van uw wettelijke recht

Consumenten hebben wettelijke rechten onder van toepassing zijnde nationale wetgevingen die betrekking hebben op de verkoop van consumentenproducten. Deze garantie heeft geen gevolgen voor de wettelijke rechten waar u zich op kunt beroepen, voor rechten die niet kunnen worden uitgesloten of ingeperkt en voor rechten ten opzichte van personen bij wie u het product heeft gekocht. U kunt naar eigen inzicht de rechten uitoefenen waar u zich op kunt beroepen.

Sony Benelux, een onderdeel van Sony Europe B.V.

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web