annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe krijg je deze website, waarop er op bepaalde onderwerpen, amper wordt gereageerd, aan de loop.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Hoe krijg je deze website, waarop er op bepaalde onderwerpen, amper wordt gereageerd, aan de loop.

verwijderd

 

 

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De camera, objectief etc. is enkel stuk gereedschap. Of dit nu een compact camera is of een A9. Het is niet de apparatuur die de fotograaf maakt. Juist je kennis, kunde, creativiteit etc… En daar kunnen we van elkaar heel veel leren of je nu beroepsfotograaf bent of startende met een compact camera. 

 

Persoonlijk ben ik geen voorstander van de voorgestelde scheiding. Kracht van community is dat we juist allemaal gelijk zijn ongeacht wat voor apparatuur we gebruiken of we nu hobby of beroepsmatig bezig zijn met fotografie/video. Elkaar helpen is de key van community of dit nu vragen zijn die gemakkelijk zelf terug te vinden zijn in de handleiding of wat ingewikkelder zijn ... 

 

De imaging Pro Support is er voor de gene die beroepsmatig bezig is met fotografie/video en die afhankelijk zijn van hun gereedschap, zodat er brood op de plank komt. De criteria om hier gebruik van te kunnen maken zijn zelfde als Nikon, Fujifilm etc. hanteert. Wordt niet enkel gekeken wat voor apparatuur je bezit, maar ben je beroepsmatig bezig met fotografie/video. Hievoor wordt je gevraagd bepaalde informatie te kunnen overhandigen. (KvK, BTWnr., klant factuur, portfolio etc.) 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ieder is welkom om vraag te stellen of iets leuks te schrijven met zijn/haar ervaringen of tips. De Sony Community is er niet alleen voor de ervaren gebruiker, maar ook voor degene die zoekende is hoe werkt mijn apparaat en overdonderd wordt met informatie uit bijvoorbeeld de handleiding. 

 

Houdt er tevens rekening mee dat (de meeste) mensen die op fora helpen dit op vrijwillige basis doen in hun vrijetijd! (worden niet betaald). Dit geldt ook voor de Experts en Super Users op dit forum. Ieder heeft zijn eigen interesse en kennis gebeid. De ene weer meer fotografie, ander weer filmen of Tv's, audio, gaming, mobile, etc.  

 

Interesses op community ’s lopen nu eenmaal uiteen. Zo kan het voorkomen dat onderwerpen wat minder aandacht krijgen dan jij wenst. Zo kunnen er ondwerpen zijn waar wat minder gebruikers zich mee bezig houden/interesse in hebben. 

 

Sorry, voor mij iets te veel tekst en heb deze niet helemaal gelezen. 

 

 

/me wil het hier dan ook even bij laten 😉

 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Ik ben het wel met Tjardi eens. Het is allemaal wat oppervlakkig. Sony moet het blijkbaar van zijn ambassadeurs hebben. Zoals Mark Galer. Hier in Nederland o.a. Gustav Kiburg. Je kan zelfs lid worden van Mark Galer's  youtube kanaal. Hij beantwoord dan je vragen op zeer professionele wijze. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ook hier op het forum zijn Sony NL-ambassadeurs aanwezig als Antonette de Goot, Albert Dros etc. bijvoorbeeld is Antonette @Amfion  geregeld op het forum te vinden om vragen te beantwoorden en is ze erg behulpzaam. :thumbsup: 

 

Zoals geschreven doen Super Users/Experts op vrijwillige basis een bijdrage leveren aan deze community. Dit doen ze dan naast hun dagelijkse activiteiten/werk. Zodoende zijn wij ook niet fulltime op het forum te vinden. (helaas) 😉

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

De inhoud van een forum zoals dit is afhankelijk van de gebruikers zelf. 

Dus regelmatig posten zal zeker helpen. Helaas is het vaak zo dat mensen met een probleem(pje) een post maken en zodra dat opgelost is verdwijnen ze weer als "sneeuw" voor de zon. (vaak ook nog zonder aan te geven dat hun probleem opgelost is). Ze zien het dus meer als helpdesk dan als community, de goeden niet te na gesproken.

Dat is in mijn ogen gerelateerd aan het huidig tijdsbeeld en kom je op meerdere fora tegen. Vorm van snel "shoppen" en weer verder.

Als community manager of als lid/expert/superuser kun je daar weinig tegen doen, evenals het feit dat iemand niet reageerd. (ik heb zelf mensen via PM geschreven hoe het e.e.a. afgelopen was, nul reactie...)

 

@lescatalpas en @Tjardi , ik zou zeggen kijk daar over heen en blijf zelf interessante postings plaatsen :point_up:

Temper je verwachting m.b.t. reacties, maar weet dat er ongetwijfeld lezers zijn die het boeit of helpt.

Zelf heb ik dat ook gedaan, toch blijf ik soms posts plaatsen die bijv. gaan over bewerkings SW, lenzen of anderzins.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Tjardi 

 

Zoals je aangeeft ben je een van de "pioniers" met de A7/A9 serie van Sony. Zelf ben ik als ex-Nikonian in Januari 2016 in gestapt. En ondanks dat we wel een "botsten" via de community heb je al veel bijgedragen, met name op het video gebied ben je wel een specialist en daar zien we niet veel van.

Ik zou zeggen, blijf je "Heintje Davids" rol spelen 😉 en blijf posten!

Mijn eigen drive om er tijd in te steken is kennis delen (voor zover dat lukt) en daarmee anderen te helpen.

Ook de vrijwel eindeloze (en soms frusterende) mogelijkheden van de Sony A7/A9 camera's is een reden voor me om hier actief te zijn.

 

Geniet van het weekend en je foto/videografie

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd