Deel jouw ervaring!
Hi,
Recent een Sony A65 aangeschaft met GPS mogelijkheid. Helaas geen kaarten van Google meer beschikbaar in Play Memories Home sinds begin vorig jaar. Hebben jullie alternatieven die goed werken zodat locatiegegevens op kaarten zijn te zien? En welke "derden" suggereert Sony hieronder?
Quote website Sony: (febr 2019):
"Als gevolg van een specificatiewijziging in Google Maps kan Sony helaas niet langer de kaartweergavefunctie bieden in PlayMemories Home (voor Windows) en de kaartweergavefunctie in de GPS Image Tracker.
Let op: de GPS-functie van de camera is niet gewijzigd. U kunt de GPS-informatie van uw foto's zien door de eigenschappen van het bestand te bekijken of met behulp van software van derden."
Alvast dank !
Paul
Goedemiddag,
Welkom op het Sony forum! Wellicht kunnen de experts op dit platform je wat handige tips geven. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan zal ik het tevens intern even voor je navragen!
Met vriendelijke groet, Eva
Dag Eva,
Dankjewel voor je reactie op mijn vraag. Tot dusver heeft echter nog niemand van dit forum gereageerd op mijn vraag. Zou je vraag dan intern willen uitzetten, zoals je aangaf?
Alvast dank !
Mvrgroet,
Paul
Hi Paul,
Ik heb het intern nagevraagd! Als ik reactie heb, laat ik het je weten.
Groeten,
Eva
Als je b.v. lightroom classic gebruikt en je klikt de ingesloten coordinaten aan opent de landkaart en zie je waar de foto genomen is op de kaart. Ik neem aan dat LRclassic niet het enige bewerkingsprogramma is die dit doet.
Hartelijk dank !