annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7iii vs a6300

profile.country.NL.title
johan214
Ontdekker

A7iii vs a6300

Is de a7iii zoveel beter dan de a6300?  Voor actie foto’s met honden en natuur fotografie 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Welke objectieven wens je te gaan gebruiken. De objectieven zijn in deze ook een belangrijke factor. Niet enkel de camera 😉 

 

Wellicht is de A6400 een optie in plaats van de A6300. 

 

En wil je de honden in beweging fotograferen of dat ze rustig zitten? 

Natuur bedoel je hier landschappen mee of bijvoorbeeld herten fotograferen in het bos? 

 

https://cameradecision.com/compare/Sony-Alpha-a6300-vs-Sony-Alpha-A7-III

https://mirrorlesscomparison.com/preview/sony-a6400-vs-a7iii/

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
johan214
Ontdekker

Id meestal dieren in het bos. Heb nu de sigma 60-600 met de mc-11. Als de a7iii id beter is dan waarschijnlijk eerst de sony 24-105 De de honden meestal in beweging met man bijten(politie hond bv). Heb al n hoop gekeken op internet en fb maar blijft lastig.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

A6300 is een crop sensor. En A7 III heeft full frame. Met beide kun je super foto’s maken. 

 

Bezit je nu de A6300? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
johan214
Ontdekker

Yep iets van 1,5 jaar maar tot voor kort alleen de kitlens en de 55-210 met een opschroefbaar teleconverter. Soms ook onscherpe fotos ook met hogere sluitertijd geen vaste hand denk misschien stabilisatie in camera ook beter?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @johan214 !

Stabilisatie in de camera gaat je helpen bij onscherpe foto's die zijn ontstaan door je eigen bewegingen.

Als het onscherp is doordat je het onderwerp sneller beweegt dan je sluitertijd zogezegd dan helpt stabilisatie niet. 

 

Je kunt het verschil zien doordat óf de hele foto onscherp is (eigen beweging/te lange sluitertijd) óf alleen het onderwerp onscherp is en de omgeving scherp (te lange sluitertijd voor de snelheid van het onderwerp)

 

Van wat je beschrijft zou de combinatie van een snellere autofocus en stabilisatie in veel situaties voor jou een goeie keuze zijn.
Welke Autofocus setting gebruik je? (AF-S/AF-C)

profile.country.NL.title
johan214
Ontdekker

AFC  op s met redelijk snelle sluitertijd kom er niet helemaal uit op internet of Iris n meerwaarde heeft met n lens met steadyshot zie wel positieve verhalen van de a7ii

profile.country.NL.title
johan214
Ontdekker

Sorry ibis

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je voorbeeld foto's met volledige EXIF informatie. Dan kan men je gerichtere tips geven. Persoonlijk heb ik het idee dat upgrade van de camera je foto's niet gelijk gaat verbeteren. 

 

En wat voor opschroef teleconverter gebruik je. Teleconverters hebben ook invloed op je AF sneheid, beeldstabilisatie etc. Dit neemt iets af... 

 

Daarnaast is goed om te bekijken. Als je upgrade naar A7 III overweegt. Zijn mijn huidige objectieven geschikt voor de A7 series. (Full Frame) 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
johan214
Ontdekker

Gebruik nu de Sigma 60-600 en de mc11 weet dat 600 eigenlijk 900 is dus waarschijnlijk daardoor minder scherpe foto's. Weet ook dat m'n andere lens 55-210 eigenlijk niet voor ff zijn. Mijn eigenlijke vraag is eigenlijk of upgrade positief zal uitvallen met focus snelheid en ochtend/avond fotografie.HET lijkt dat iedereen die de a7iii heeft dat wel vind volg FB en internet blijft n hoop geld