annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A700 en A850

OPGELOST
profile.country.BE.title
mdumont
Ontdekker

A700 en A850

Graag had ik vernomen wat  door Sony aanbevolen handelswijze is om een wet clean van de sensor te doen,welke vloeistof de sensor(of de coating) niet aantast  (isopropanol?)

Dirk

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Joost84
Nieuw

Beste Dirk,

Zelf ben ik niet zo'n fan van wet cleaning. Ik gebruik meestal sensor brushes. Het voordeel hiervan is dat de kans op beschadigingen vele malen kleiner zijn, dan wanneer er met een soort swab wordt gewerkt.

Tevens laat de vloeistof een heel dun filmlaagje achter op de sensor, mocht hier nog stof onder zitten dan dient weer eerst dat laagje weg gepoetst te worden.

Indien er toch nat gereinigd gaat worden dan adviseer ik Eclipse Optic Cleaning Fluid .

Groeten,

Joost van der Mast

Message was edited by: -frank-

Met vriendelijke groet,

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
Joost84
Nieuw

Beste Dirk,

Zelf ben ik niet zo'n fan van wet cleaning. Ik gebruik meestal sensor brushes. Het voordeel hiervan is dat de kans op beschadigingen vele malen kleiner zijn, dan wanneer er met een soort swab wordt gewerkt.

Tevens laat de vloeistof een heel dun filmlaagje achter op de sensor, mocht hier nog stof onder zitten dan dient weer eerst dat laagje weg gepoetst te worden.

Indien er toch nat gereinigd gaat worden dan adviseer ik Eclipse Optic Cleaning Fluid .

Groeten,

Joost van der Mast

Message was edited by: -frank-

Met vriendelijke groet,