annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zeer matige service van Sony store online

profile.country.nl_NL.title
casparwel
Bezoeker

Zeer matige service van Sony store online

Zeer matige service van Sony store online;

Hierbij wil ik weten of andere Sony gebruikers ook negatieve ervaringen hebben met de Sony store. Ik heb een product besteld op 23 december. Nu snap ik dat Sony een aantal dagen verwerkingstijd (ivm kerst) nodig heeft maar tot nu toe zij zijn niet in staat om hun klanten op de hoogte te houden of duidelijk te communiceren en komen ook geen afspraken na.

Ze kunnen niet de bestelstatus aangeven van mijn bestelde product vanwege een systeemfout. Daarom bel ik naar de klantenservice (27 dec) en sta na 15 minuten nog steeds in de wacht met 5 wachtenden voor me. Vervolgens wil ik mijn telefoonnummer achterlaten om teruggebeld te worden maar via de telefoon werkt deze functie niet.

Via internet met de account aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wil worden door een mederwerker over de staus van mijn bestelling. Ik krijg vervolgens een bevestigingsmail dat ik op woensdag 28 dec tussen 1000 en 1059 teruggebeld wordt door een Sony ''expert'' maar dit gebeurt niet.

Sony levert wat mij betreft zeer slechte service en komt afspraken niet na.

Nogmaals ik vind het niet erg dat het een paar dagen duurt maar Sony moet wel de klant informeren en als zij iets zeggen dit ook nakomen!

Message was edited by: casparwel

Message was edited by: casparwel Moet nu wel toegeven dat eea goed is gekomen. Kreeg vanmorgen een verzendbevestiging en een mail met track en trace waarin staat dat het product vandaag geleverd wordt. Op zich gaat het dan toch nog snel. Feit blijft wel als men de klant iets meer duidelijkheid geeft ze misschien minder snel een ''boze'' reactie plaatsen op het forum. Kan dus voorkomen worden!

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_BE.title
kristof.vanhaeren
Bezoeker

U bent helaas niet alleen...

Ik heb een bestelling geplaatst op 10.12.2011, betaalbevestiging gekregen op 14.12.2011 en een

melding op 21.12.2011 dat de bestelling verzonden is naar het logistiek centrum in Europa, waar deze naar verwachting op 23.12.2011 zou toekomen.

Sindsdien geen enkel teken van leven meer van Sony.

Dagen nadat ik de melding had gekregen van de verzending naar het logistiek centrum stond de status van de bestelling op de website nog altijd op 'Uw bestelling wordt op dit moment aangepast aan uw persoonlijke wensen'.

Ik heb hierop een email gestuurd naar customer.service.be.nl@shop.sony-europe.com voor verdere informatie, maar nooit antwoord gekregen...

Enkele uren later stond de status van de bestelling op de website plots op 'Voltooid, de bestelling is verzonden' zonder meer.

Dit is nu 2 dagen geleden.

In eerdere communicatie werd nochtans vermeld dat zodra de bestelling verzonden werd, er een tracking nummer  van de koerierdienst zou verstuurd worden zodat de zending gevolgd  kan worden met onder andere informatie over de te verwachten  leveringsdatum, zodat er iemand aanwezig kan zijn
om de bestelling in ontvangst te nemen.

Na nog 2 onbeantwoorde emails naar de klantendienst heb ik gisteren een  afspraak gemaakt om gebeld te worden door Sony, én bevestiging gekregen  dat ik gebeld zou worden op 28.12.2011 tussen 10.00 en 10.59.
Echter  heeft er niemand contact opgenomen en ook talloze pogingen van mijn kant  om de klantendienst te bereiken waren tevergeefs.

Constant zijn de lijnen zogezegd bezet, en telkens weer de melding 'u wordt zo dadelijk verder geholpen'

Niet dus...

Op zijn minst zou er een melding mogen komen dat ze deze periode van het jaar wat onderbemand zijn om een goede service te kunnen leveren.Als er gezegd wordt dat er op een bepaalde datum contact opgenomen wordt, dan moet dat ook gebeuren.

Deze service trekt nergens op en ik vrees nu al het ergste als ik ooit problemen krijg met mijn Sony notebook binnen de garantieperiode.

Van een bedrijf als Sony mag er betere service verwacht worden.

profile.country.nl_NL.title
casparwel
Bezoeker

Beste Kristof,

Dit komt me inderdaad heel bekend voor. Ook het niet reageren door sony via een mail aan de customerservice is heel storend en helemaal het niet terugbellen op het nota bene door een email bevestigd tijdstip is zeer onbeschoft.

Ik weet in ieder geval dat ik niet de enige ben en kennelijk zijn er nog wel wat klanten die in het ongewisse worden gelaten over een zogenaamde "voltooide bestelling''

Ik had van een bedrijf als Sony ook meer verwacht. Het enige wat je  kennelijk als klant kan doen is afwachten tot iemand de moeite neemt om  je te informeren of iets dergelijks. Het is in ieder geval geen goede reclame voor Sony!!

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Casparwel,

Welkom op het Sony Forum

Het spijt me om uw bevindingen m.b.t. de Sony Store Online te lezen.

Al uw informatie is aan het betreffende team doorgegeven.

U zal nog apart worden benaderd voor uw gegevens.

Die zijn via het Forum zo niet voor ons in te zien.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
riclap
Bezoeker

Ook ik ben niet echt heel erg tevreden over de Sony Store Online.

Van mijn centen had ik via de Education pagina een Sony Tablet S besteld, ook op 23 december 2011. Meteen betaald via Ideal. Tot nu toe ging alles goed. Ik kreeg een mail van Sony. Omdat ik had besteld via de Education pagina werd mij gevraagd om mijn collegekaart. Ingescand en opgestuurd. Kreeg ik een mailtje op terug waarin het volgende stond:

Bedankt dat u hebt gekozen voor Sony. Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw  bestelling.

------------------------
Wat gebeurt er  nu?
------------------------

Na ontvangst van uw betaling en  verificatie van de beschikbaarheid van het artikel, sturen wij u een e-mail met  de
orderbevestiging van uw Sony aankoop.

Tot mijn spijt kwam dat mailtje pas op 28-12-11. Daarin stond meteen alle informatie. Ook de link naar leverancier DPD en nog geen 2 uur later had ik die mooie tablet in mijn handen.

Maar nu. die tijd die tussen die 2 mailtjes zat was voor mij zenuwslopend. Zoveel geld neergeteld en dan geen mailtje ontvangen wat mij toch duidelijk werd vermeld (zie hierboven). Ik heb 3x maal gebeld in totaal dus 1 uur in de wacht gestaan, inderdaad met dat vervelende bandje. Ik heb op een gegeven moment geprobeerd met een andere telefoon te bellen en dan een afspraak te maken dat Sony mij terug zou bellen maar dat ging volledig mis. Ook via de site zou ik terug gebeld kunnen worden maar dat zou pas een dag later zijn.

Het probleem zit hem in de duidelijkheid naar de klant toe. Ik koop nu een tablet en dan wil ik nu weten wanneer en waar die tablet op een later moment is en gaat binnen komen.

Ik ben aardig boos geworden naar het Sony personeel via de telefoon maar die boosheid is nu aardig weg nadat ik de mooie tablet in mijn handen heb. Moet gezegd worden dat ik nog niet weet of ik ook een hoesje en/of een beschermfolie ga kopen via de site. Die 10% korting neem ik dan wel voor lief, ik loop dan wel even naar de saturn om de hoek......

Groet,

Rick