annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KDL-46HX720

profile.country.nl_NL.title
nick_66
Bezoeker

Sony KDL-46HX720

Vorige week zondag hebben wij een Sony KDL-46EX710 aangeschaft bij een onlinewinkel en zelf opgehaald in de showroom. Op basis van reviews en testen hadden we besloten voor dit model te gaan. Thuis aangekomen kwamen we al tot de ontdekking dat de schroeven voor de voet ontbraken. Gelijk met de winkel gebeld en die zou maandag contact opnemen met Sony. Inmiddels is het al een week verder en nog geen schroeven. Sony hoeft in ieder geval geen moeite te doen, want deze televisie is vandaag retour gegaan. We waren zeer ontevreden over de beeldkwaliteit van deze televisie. Op een donker scherm waren er allemaal blauwe/witte vlekken te zien, met name aan de linkerkant. Dit verschijnsel wordt "crease" genoemd. Ook was de kijkhoek erg slecht van deze televisie. Er viel een soort waas over het scherm wanneer je onder een hoek ging kijken. Vandaag hebben wij deze televisie terug gebracht naar de winkel (ga geen naam noemen) waar we hem hebben aangeschaft. Op advies van de verkoper daar hebben we besloten voor de duurdere HX serie te gaan en zijn naar huis gegaan met een Sony KDL-46HX720. Alles was netjes compleet en we hebben de televisie volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten. Meteen bij inschakelen waren we zeer teleurgesteld! Allemaal verticale oranje/rode strepen op het beeld. Ook begon het beeld te knipperen. Na even uitschakelen en weer inschakelen van de tv was het knipperen even weg maar kwam later weer terug. Ook de strepen leken te verdwijnen als de tv even aan had gestaan. Na het inschakelen kwamen ze vrolijk weer terug. Erg teleurstellend. Lees op internet nu meer ervaringen van mensen die klagen over slecht beeld bij de Sony televisies. Morgen gaan wij in ieder geval terug met de Sony en willen ons geld terug. Ben altijd een groot fan geweest van Sony, maar door deze tegenvallers hoef ik geen Sony televisie meer. We hebben ook een foto gemaakt van de strepen op het scherm.

Typisch dat veel televisies van Sony van deze periode veel problemen hebben. Erg jammer, want we hadden graag een Sony gehad willen hebben vanwege het strakke ontwerp en de bediening.

Ook hadden we graag gebruik willen maken van de actie die bij deze televisie aangeboden wordt, nl een Skype camera en PS3 voor een meerwaarde van 69 euro.

Ben benieuwd of er ook nog een reactie van Sony komt op dit topic.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
Adriek1
Nieuw

problemen zul je op moeten lossen met je leverancier.

sony is niet aanspreekbaar voor klanten, tenminste niet in dit forum.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

sony leest hier wel mee, maar in eerste instantie is dit forum voor tussen gebruikers onderling.

Tussen de 2011 modellen zitten exemplaren met crease. Constateer je dit bij een nieuwe tv dan dat zo snel mogelijk melden en ze worden zo snel mogelijk omgewisseld door een monteur aan de deur - dit is wat ik opvang van anderen op dit forum.

Je kan sony ook melden welke showroom(modellen) van welke webshop dit betrof.

profile.country.nl_NL.title
nick_66
Bezoeker

Wij hebben de Sony KDL-46EX710 afgelopen zaterdag omgeruild voor een duurdere Sony KDL-46HX720 bij een discounter shop. Ga nog even geen naam noemen. Thuis aangekomen, direct de TV aangesloten. Wat een pech! Allemaal oranje/rode verticale strepen op het beeld. Meteen weer in de doos gedaan en weer terug retour. Ons geld zal worden overgeschreven en we moeten rekening houden met 2 tot 3 dagen. Woensdag zal het geld uiterlijk op onze rekening staan. De discounter shop waar ik hem heb gekocht heeft toegezegd dat het maximaal 3 dagen zou duren. Toch wel erg vreemd dat deze HX720 ook problemen had. Import uit het buitenland??

Heb in ieder geval geen enkele vertrouwen in deze zaak en geef ze nog de kans tot woensdag.

profile.country.nl_NL.title
nick_66
Bezoeker

Inmiddels hebben we het geld weer terug ontvangen van deze discounter shop dankzij een uur durende chat sessie met deze shop afgelopen maandag. Aan de balie was ons toegezegd dat het 2 tot 3 dagen zou duren. De dame op de chat vertelde dat het zeker 3 tot 5 dagen zou duren. Daar was ik dus niet mee akkoord gegaan.

Nu hebben we dezelfde HX720 bij een erkende winkel besteld en zijn nog steeds wachtende. Afgelopen zondag besteld en nog steeds geen antwoord gehad dat de televisie binnen is. Ik wacht nog maar even af dus......