annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PlayMemories Home werkt niet meer na installatie Windows 10 Creators Update

Rudicross_29
Nieuw

PlayMemories Home werkt niet meer na installatie Windows 10 Creators Update

Op 15/4/2017 heb ik reeds de Windows 10 Creators Update geïnstalleerd!

Helaas lukt het nu niet meer om PlayMemories Home op te starten.

Ik krijg telkens de melding "De code-uitvoering kan niet worden voortgezet omdat MSVCP100.dll niet is gevonden. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren".

PlayMemories Home verwijderen en opnieuw de laatste versie installeren heeft geen zin. Ook door te klikken op de initialiseringstool of instellingen lukt niet want dan verkrijg ik steeds bovenstaande vermelding.

Wellicht heeft dit te maken met een update van een Microsoft Visual C++ pakket en moet dit ook nog gebeuren bij PlayMemories Home (gokje?).

Hopelijk iemand een oplossing? Alvast bedankt!

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

De file MSVCP100.dll downloaden en terugplaatsen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Rudicross_29
Nieuw

Beste,

 

Vriendelijk bedankt voor de snelle reactie!

Via DLL-files had ik dit reeds geprobeerd maar deze had ik in de verkeerde map geplaatst (Play Memories Home map).

Moet ik deze dan plaatsen in de 'C:\Windows\System32' map? Hier staat momenteel reeds een MSVCP100.dll file in maar die dateert uit 2011.

Iemand van een ander forum had ongeveer hetzelfde probleem met een ander programma na de Creators Update en hij kreeg het opgelost door de file samen met de MSVCR100.dll file te verplaatsen naar de Windows sysWOW64 map. Bij mij staat er in die map reeds een MSVCP100.dll file van April 2017!

Misschien toch maar beter wachten op een Windows Update? Ik kan voorlopig verder met Play Memories Home op m'n 2de laptop waar de Windows 10 Creators Update nog niet werd geinstalleerd ;-).

Vriendelijke groet

PMB.JPG