annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Streamen naar Bravia KDL-42W705B ---- HELP!

flyingjess
Ontdekker

Streamen naar Bravia KDL-42W705B ---- HELP!

Hallo,

Zelf kan ik hierover in de gebruikshandleiding niks vinden, dus hopelijk kunnen jullie mij in de goede richting wijzen.

 

Onlangs heb ik een Bravia KDL-42W705B gekocht en aangesloten op mijn thuis netwerk en sateliettuner.

Op een gegeven moment zat mijn zoontje van vijf met de iPad te spelen en opeens kregen we zijn youtube-filmpjes op de tv te zien. Stomverbaasd probeerde ik het met een andere iPad en mijn iMac en dit werkte ook perfect. (Popcorntime)

 

Een dag later probeerde ik het weer, maar helaas werkte het niet meer.

Hoe heet deze functie en hoe stel ik hem in?

 

Bij voorbaat dank,

FlyingJess

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Op het Sony toestel zit YouTube in het app aanbod. Wat je eerder gedaan hebt is het casten vanuit de app van een ander apparaat naar de TV. 

 

Je kunt dat inschakelen als beiden op hetzelfde netwerk zitten (dan werkt het vaak vanzelf) door op het cast icoontje in de app te drukken. Als je deze niet kunt vinden, kan je handmatig je toestel aan YouTube koppelen door bij beide apps (zowel de TV als je mobiele apparaat) naar de instellingen te gaan. En daar respectievelijk een smartphone/tablet en een TV toevoegen aan het account. 

flyingjess
Ontdekker

Nee sorry, 

Het lijkt er op maar is het niet.

Volgens mij komt het in de buurt van Miracast.

Het gekke is dat mijn iMac het niet zou moeten ondersteunen.

 

Op dit moment lukt het me niet het te reproduceren,

noch de iPad of de iMac laat me streamen/ casten naar de TV.

Vorige week had ik op mijn iMac wel de keuze om weer tegeven via de TV, nu helaas niet.

 

Vreemd.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja het blijkt sinds de laatste software update niet meer te werken. Hopelijk kan dit een fix krijgen via een nieuwe update. 

chevywes
Nieuw

hallo,

 

ik heb inderdaad hetzelfde probleem met de 50w828

ben blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem

hoop op een fix want via instellingen steets koppelen is 3x niks

 

flyingjess
Ontdekker

Vreemd,

Bij mij is het nu echt soms wel soms niet.

Van de iMac (popcorntime) streamen naar de TV lukt meestal wel.

Van de iPad naar de TV 50/50.

 

De iPad streamt vanuit Youtube,

dus misschien heeft het toch iets met de Youtube app op de Sony TV te maken.

Maar mijn iMac (popcorntime) heeft dus niks met Youtube te maken en dat lukt dus ook.

Van welke functie van de TV maak ik dan gebruik en hoe werkt het?

Als het werkt zie je in het begin een stuk of 5 verticale streepjes in de rechter bovenhoek van de TV.

 

Op de TV heb ik echter nog nooit Youtube gekoppeld aan mijn account, dus hoe dat nou kan?

(Ik zou trouwens niet weten hoe je Youtube op de TV kan koppelen, ik krijg de code niet ingevoerd)

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Weet niet waar je het over hebt met popcorntime. Krijg je dat op de TV gestreamed? 

 

YouTube maakt gebruik van Google Cast. Dat is een techniek waarbij twee YouTube apps op hetzelfde netwerk met elkaar communiceren. 
Dus als jouw BRAVIA ziet dat je smartphone of tablet een YouTube app aan heeft staan, verschijnt het cast icoontje bovenin. Daarmee kan je de app opstarten (of als hij al aanstaat) en direct je content afspelen op het scherm naar keuze. 

 

Geen instellingen nodig in feite. Je kan ook je smartphone of tablet handmatig met de TV app koppelen, door eenmalig een koppelcode in te voeren. 

flyingjess
Ontdekker

Ik heb Popcorntime geinstalleerd op mijn iMac, en als ik daar iets wil afspelen krijg ik de optie of ik het op de computer wil afspelen of op de TV (die een verdieping hoger staat)

 

Met Youtube weet ik dat je je tablet aan de app op de TV kan koppelen.

Het was even zoeken hoe bij de instellingen te komen op de Sony TV.

Maar het is me inmiddels inderdaad gelukt nu beide iPads te koppelen.

 

Het ziet er naar uit dat alles inmiddels werkt. Pffff.

 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Cool. 

 

Snap nog steeds niet hoe je popcorntime dan op de tv afspeelt. Heb je daar een app voor geinstalleerd? Of gebruik je een ander apparaat? 

flyingjess
Ontdekker

Nee, dat is het gekke,

helemaal niks extra geinstalleerd.

Gewoon Popcorntime op mijn iMac.

Als ik dan een film of serie selecteer krijg ik de keuze het af te spelen via Popcorntime, VLC of mijn Bravia.

Of dit nu ook met Google-cast te maken heeft?