annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65X8505B en slechte 3D weergave!

dspijkers
Ontdekker

KD-65X8505B en slechte 3D weergave!

De thread:  'XBR-65X850b video quality and 3D issue' ( https://community.sony.com/t5/4K-Ultra-HD-TV/XBR-65X850b-video-quality-and-3D-issue/m-p/410976#U4109... ) verwoord mijn probleem met de 3D weergave van mijn KD-65X8505B perfect.

Bij snelle beelden wordt het 3D beeld dusdanig 'verstoord' dat het niet om aan te zien is. Het is dan zeer onprettig film kijken op deze dure '3D' TV!

Het bijzondere is dat de Thread gemarkeerd is als 'SOLVED' door ene Bob Wilson (Modorator) maar dat is niet waar!

De link: 

https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/34698/p/61659,62766,93313,93963/c/65,66/kw/XBR65X8... , die hij als oplossing aandraagd werkt alleen bij actieve Sony 3D TV's!

De KD-65X850B is een PASSIEVE 3D TV.

 

Er wordt verder geen aandacht meer gegeven aan dit probleem maar ook op deze site ( https://www.avforums.com/threads/sony-kd-x8505-4k-owners-thread.1890828/page-27#post-21577262 ) wordt over dit probleem gesproken.

 

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als dit verholpen zou kunnen worden.

Een reactie (die ergens op slaat) van Sony zou toch wel erg op zijn plaats zijn!!

 

Dat Sony niet reageerd op dit (GROTE) probleem wil niet zeggen dat wij (als consument) geen last hebben van het feit dat we veel betaald hebben voor een 3D TV die geen 3D kan afspelen zonder dat je er hoofdpijn van krijgt!!

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat voor content speel je af op je toestel? 

Dit ervaar je als je een 3D Blu-ray film afspeelt ongeacht kijkhoek en kijkafstand? 
Ook geprobeerd om Motionflow op smooth te zettten? 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Was onlangs toevallig ook bij iemand waarbij de 3D weergave helemaal niet goed was, bleek dat het een rip van een 3D film was met een te hoge compressie. Dezelfde film op 3D blu-ray gaf dit helemaal niet! (was de film "Gravity")

 

Mijn spontane reactie bij het lezen van je post was ook welk content (en kwaliteit) je afspeelt...

 

Maar het is moeilijk om a.h.v. een beschrijving te zeggen wat je ziet...

 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
dspijkers
Ontdekker

Ik ben blij te merken dat het bij Sony niet anders is dan bij andere merken!
Ik geef duidelijk aan dat het een probleem is dat door veel mensen word ervaren.
De reactie (kort door de bocht): Dat zal wel aan jezelf (de consument) liggen.
Frappant dat er nu een update uitkomt om het 3D probleem te verhelpen!
Bedankt voor de serieuze poging tot "hulp" (NOT)!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Jouw probleemomschrijving is anders ge-escaleerd Sony. Op basis daarvan is deze update uitgekomen een aantal dagen terug. 

Het enige wat hierboven gevraagd wordt, is wat je precies voor content afspeelt. Je hebt zelf geen enkele andere reactie gegeven, maar vind het wel noodzaak om ons te vertellen dat je niet naar tevredenheid geholpen bent. 

 

dspijkers
Ontdekker

Laat ik, op deze mooi 1e Paasdag, maar eens even de tijd nemen om een "goeie" reactie te formuleren dan.......

 

Ten eerste ben ik zeer vereerd dat mijn probleemomschrijving is ge-escaleert naar Sony en dat op basis van mijn probleemomschrijving de update is uitgebracht. Ik had nooit verwacht dat mijn persoontje zo'n grote invloed kon hebben.

Zeker daar het 3D probleem all over the internet en al minstens sinds augustus 2014 word vermeld en dat er al héél véél mensen bij Sony om hulp/advies/opheldering hebben gevraagd (lees gesmeekt).

All over the internet zijn mensen met een kluitje het riet ingestuurd of zijn de "klachten" genegeerd.

Dus mijn nederige dank voor het feit dat er wel de moeite is genomen om mijn probleemomschrijving serieus te nemen en ik de persoon ben geweest die het laatste zetje heeft gegeven.

 

Ten tweede zal ik nooit meer (gratis) fungeren als BETA tester voor een groot bedrijf als, bijvoorbeeld, Sony is. Jaren lang ben ik als BETA tester gebruikt (of moet ik zeggen misbruikt) door Philips en dat heeft me helemaal niets gebracht behalve een heleboel frustratie en verspilling van tijd.

Als jullie de tijd hadden genomen om de linkjes, die ik had vermeld in mijn probleemomschrijving, te lezen hadden jullie alle antwoorden vwb jullie vraag over de verschillende (media)bestanden kunnen vinden.

 

Begrijp me niet verkeerd! Ik ben ERG blij dat ik, na jaren van "verstandsverbijstering", weer terug ben bij Sony.

Het feit dat er een update is gekomen voor het 3D probleem toont aan dat er serieus werk word gemaakt van "foutjes" in de TV's / firmware en daar ben ik zeer content mee.

 

Ik heb een erg druk leven en mijn vrije tijd besteed ik graag aan mijn gezin en het ontspannen door lekker TV te kijken NIET door voor een groot bedrijf allerlei tests uit voeren.......... Zeker niet als ik bij dat bedrijf voor meer dan € 2700,- een TV koop........

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Bedankt voor je reactie. Ik snap de frustratie en je hebt gewoon gelijk hierin. 

Een toestel met zo'n prijskaart, moet ook voldoen aan de verwachtingen. Ik ben heel blij dat dit nu wel de zaak is in ieder geval. 

Jouw linkjes zijn zeker wel doorgelezen, echter is het niet zo simpel om op basis van een aantal klachten een conclusie te trekken. Als je de update goed doorleest, zie je ook dat het voor twee verschillende modellen is uitgebracht met een vergelijkbaar paneel (65x85 en 79x9). 
Bovendien was het mij niet duidelijk waar jij zelf last van had. Zijn alle klachten van die linkjes bij jou van toepassing geweest? Iedere klacht hierin kan anders zijn. En de reacties die je gekregen hebt, hebben wel de insteek om je constructief te helpen. 

Zelf heb ik een X9 model wat ook last heeft met 3D weergave. Deze heeft helaas nog geen fix gehad, dus ik begrijp heel goed wat je bedoelt. 


Het is dan ook bekend dat andere toestellen ook last hebben van blur bij snelle bewegingen in 3D. Echter is dit probleem niet identiek bij alle modellen, dus kost een oplossing heel veel tijd. 

 

Veel vertegenwoordigers van Sony zijn niet op de hoogte wat de ontwikkelaars in Tokyo voor oplossing aan het prepareren is. Een nuttige reactie is dan ook niet mogelijk, want je wilt ook wel een verwachting stellen dan.