annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Conflict Tv 50W828 en Soundbar HT-CT370

RobbieNijdam
Ontdekker

Conflict Tv 50W828 en Soundbar HT-CT370

Deze knul snapt er helemaal niets meer van, wie kan en wil mij helpen?

 

Mijn setup:

TV 50W828

Decoder Cisco 8485 (Zigoo)

Mediaplayer AC RYAN

Soundbar HT CT370 (ARC)

Playstation4

 

Probleem 1:

Wanneer ik de TV aanzet en TV wil kijken via de decoder komt er geen geluid uit de soundbar. Bij de meeste Ziggo kanalen is het mogelijk om van audio kanaal te switchen en wanneer ik dat doe lukt het wel. Sommige kanalen doen het gelijk goed, zoals BBC 1 HD en BBC 2 HD. Een kanaal zoals Sport 1 heeft kennelijk geen audio kanaal waar ik geluid op kan krijgen. Het vreemde is dat wanneer er geen geluid uit de soundbar komt, en ik de volume heel hard zet, dan heb ik wel wat geluid. De subwoofer doet helemaal niets (wel groen lampje), maar uit de bar komt wel wat geluid.

 

Ik heb geen problemen met de Playstation of bijvoorbeeld de Netflix of Youtube app van de TV.

 

Probleem 2:

Wanneer ik de AC Ryan via een HDMI kabel koppel aan de TV dan geeft de tv direct de foutmelding: “Tv speaker active due to an audio system communication failure”. De tv schakelt inderdaad over naar de tv speakers en ik heb geluid. Maar uiteraard wil ik geluid via mijn soundbar 😉

 

Heeft iemand een ideetje?

 

 

Alvast bedankt,

Rob

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Waarschijnlijk een HDMI conflct tussen de aangesloten apparaten.

Is de software van alle apparaten up to date?

 

Doet dit probleem ook voor als je de interne speakers van de W828 gebruikt?

 

Wat mogelijk een oplossing is om de W828 d.m.v. een optische kabel met de CT370 te verbinden.

Ter info: deze oplossing geeft ook een digitaal audio signaal.

 

suc6,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het kan zijn dat de HDMI kabel tussen je TV en de Soundbar niet nieuw genoeg is. Je hebt minimaal een 1.4 kabel nodig om gebruik te kunnen maken van ARC (audio return channel). En daarvoor moet je ook de juiste HDMI poort gebruiken op je TV en Soundbar! 

 

Ik heb ook vergelijkbare problemen gehad met mijn versterker. Lag bij mij gewoon aan de kabel :slight_smile: