annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tethering met SLT A-77

OPGELOST
geherin
Ontdekker

Tethering met SLT A-77

hallo allemaal,

 

ik heb een vraag over tethering en photostacking & de A77. Als vervent macrofotograaf wil ik mijn a77 vanaf mijn laptop kunnen bedienen met programma's zoals DIGICAMCONTROL & HELICON REMOTE. Echter ik begrijp dat dit niet kan omdat Sony 'vergeten' is om de optie in haar firmware in te bouwen zoals wel bij de A99 het geval is.

Mijn vragen:

  1. Weet iemand of er alsnog een firmware update komt van Sony die dit euvel [deze blunder] verhelpt? Ik heb momenteel versie 1.07;
  2. Weet iemand een workaround voor dit probleem?;
  3. Weet iemand of het mogelijk is via de HDMI aansluiting?

hoor het graag van jullie.

 

Gerard

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik vrees dat er geen update meer zal komen voor tethering op de A77...de camera is bijna end-of-cycle. Bovendien  denk ik meer dat het een technische restrictie was op dat moment...maar inderdaad een halve blunder.

 

Via HDMI en een scherm kan je het scherm in een groot live-view scherm omtoveren (zo doe ik het). Sony heeft een interessant 5 inch scherm op op je flitsschoen te passen en aansluiting via hdmi voor live-feed. Voordeel van het sony scherm is dat ze ook dezelfde batterijen als je camera gebruikt.

 

Een A99 en nu ook A58 kunnen inderdaad tetheren (dus ik verwacht/hoop dat vanaf nu elke A-mount camera kan tetheren...). Maar compatibiliteit met andere programma's...daar vrees ik half voor. Dat wordt uittesten!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi,

 

DIGICAMCONTROL ken ik niet, HELICON remote heb ik vroegûh wel gebruikt. (Weet je meteen waar ik mijn jeugd heb doorgebracht).

Helicon werkt vlgs mij alleen met iets als een COGNISYS STACKSHOT, ik weet zefs geen ander apparaat dat hetzelfde kan doen.

De optie die je mist is mi tweeledig: een aansluitng op de stackshot EN de optie om bij elke opname opnieuw scherp - en belchting in te stellen.

 

TI voor anderen: De stackshot is een ingenieus apparaat dat je kamere in stapjes vam 0.01 tot 1 mm tot een max van (ik meen) 300 stappen te verplaatsen en via een kastje aan de camera een signaal te geven: scherpstellen, belichting instellen en afdrukken. Je kunt dan 300 opnamen over elkaar stitchen (ook dat doet het prgm voor je) waarmee je voor macro-opnamen een onwaarschijnlijke grote scherptediepte krijgt. Er zijn wondermooie opnamen mee mogelijk!

Willem
NEX6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik vrees dat er geen update meer zal komen voor tethering op de A77...de camera is bijna end-of-cycle. Bovendien  denk ik meer dat het een technische restrictie was op dat moment...maar inderdaad een halve blunder.

 

Via HDMI en een scherm kan je het scherm in een groot live-view scherm omtoveren (zo doe ik het). Sony heeft een interessant 5 inch scherm op op je flitsschoen te passen en aansluiting via hdmi voor live-feed. Voordeel van het sony scherm is dat ze ook dezelfde batterijen als je camera gebruikt.

 

Een A99 en nu ook A58 kunnen inderdaad tetheren (dus ik verwacht/hoop dat vanaf nu elke A-mount camera kan tetheren...). Maar compatibiliteit met andere programma's...daar vrees ik half voor. Dat wordt uittesten!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training