annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met A7

OPGELOST
profile.country.NL.title
ad1740
Ontdekker

Problemen met A7

Ik laat het hier toch ook maar eens zien. Ik ga zo een mail sturen aan de winkel waar ik hem gekocht heb, eens kijken wat ze voor voorstel hebben.

 

Het LCD begint op te bollen aan de linkerbovenzijde.

20140215-001.jpg

 

En onlangs verschenen berichten op verschillende forums, vooral dpreview, over lichtlekkage van de A7(R). Dit zijn mijn testresultaten, gemaakt op ISO 25600 en sluitertijd 30 s.

a7lightleaks.jpg

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen

Met betrekking tot het opbollen van het LCD-scherm: Opsturen. Je bent echt niet de enige met dit probleem. zie de volgende link http://www.dpreview.com/forums/post/53077105

 

Met betrekkign tot het lichtlek: Dat is een stuk lastiger. Ikzelf heb mogelijk een gelijk probleem alleen bij mij treedt het al op bij iso 1600 13sec. Ik ken zelfs gevallen bij iso50. Het wordt op het internet vaak belachelijk gemaakt door mensen die het zelf niet ervaren of die zeggen dat andere camera's het ook hebben ( voor het gemak wordt dan vergeten dat de oorzaak van de klacht vaak anders is). ook bij mij is de gebruikte lens  een lens van Sony, te weten de FE 28-70 kit lens. Ik heb mijn camera ingestuurd. Mijn eerste beoordeling is dat een plastic lensvattingsring in de E-mount niet goed is of niet goed is gemonteerd. Ik weet dit echter niet zeker en heb mijn lens samen met andere klachten ter reparatie opgestuurd.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
wimarys
Nieuw

Uw LCD scherm, idd vreemd. Uw 'light leak,'persoonlijk heb ik dit probleem niet. Het kan aan de kwaliteit van uw adapter liggen. Velen bekleden de binnenkant van de adapter met vilt en dit werkt het probleem weg. 

profile.country.NL.title
ad1740
Ontdekker

De lichtlekkage treedt ook op zonder adapter en hij is weg wanneer ik de spleet tussen de oranje ring en de lensvatting met een elastiekje afdek. In een TalkEmount draad zijn ook voorbeelden van anderen te zien. Een van de deelnemers daaraan heeft contact met Sony over het lichtlekkage probleem, het definitieve antwoord van Sony heeft hij nog niet gekregen. Ik wacht dat even af en daarna neem ik waarschijnlijk contact op met Sony NL om te bekijken wat ik mijn camera wil gaan doen.

Met betrekking tot het opbollen van het LCD-scherm: Opsturen. Je bent echt niet de enige met dit probleem. zie de volgende link http://www.dpreview.com/forums/post/53077105

 

Met betrekkign tot het lichtlek: Dat is een stuk lastiger. Ikzelf heb mogelijk een gelijk probleem alleen bij mij treedt het al op bij iso 1600 13sec. Ik ken zelfs gevallen bij iso50. Het wordt op het internet vaak belachelijk gemaakt door mensen die het zelf niet ervaren of die zeggen dat andere camera's het ook hebben ( voor het gemak wordt dan vergeten dat de oorzaak van de klacht vaak anders is). ook bij mij is de gebruikte lens  een lens van Sony, te weten de FE 28-70 kit lens. Ik heb mijn camera ingestuurd. Mijn eerste beoordeling is dat een plastic lensvattingsring in de E-mount niet goed is of niet goed is gemonteerd. Ik weet dit echter niet zeker en heb mijn lens samen met andere klachten ter reparatie opgestuurd.

profile.country.BE.title
Wimarys.com
Lid

Er is een fix voor de light leak, althans in de VS krijgt je a7 een extra rubber bandje http://wimarys.com/official-sony-a7-and-a7r-light-leak-fix/