annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het sorteren van foto's en video's op basis van het opname-tijdstip

DVD-piet
Nieuw

Het sorteren van foto's en video's op basis van het opname-tijdstip

Geachte lezer,

 

Het sorteren van foto's en video's op basis van het opname-tijdstip

 

Bij bepaalde gebeurtenissen maak ik door elkaar EN foto's EN video's.

 

Daarbij gebruik ik de fotocamera Sony A33 en de videocamera Sony HDR-PJ780.

Verder gebruik Windows 7 home premium en het bewerkingsprogramma  van Magix Video deluxe 17 plus.

 

De opnamen in de computer krijgen is geen probleem. dat lukt in de verkenner van Windowws, met Picasa en met Sony's PlayMemories Home.

 

ALLEEN de foto’s in de volgorde van het opnametijdstip zetten is geen probleem.

ALLEEN de video’s in de volgorde van het opnametijdstip zetten is ook geen probleem.

De foto's en video's na elkaar te zetten in volgorde van het opnametijdstip is echter het probleem.

 

Een voorbeeld.

Na elkaar worden gemaakt: foto 1, video 1 , foto 2, video 2, foto 3, video 3.

 

In PlayMemories Home zie ik de volgorde: foto 1, video 1, foto 2, video 2, foto 3, video 3. In de volgorde van het opnemen dus.

Als ik de map open in Windows in de verkenner is de volgorde (bijvoorbeeld) video 1, video 2, video 3, foto 1, foto 2, foto 3.

Sorteren op “Datum” geeft ook deze volgorde.

De opnamen bekijken in Picasa geeft eerst de foto's en dan de video's. Net als in de verkenner.

 

Het merkwaardige verschijnsel doet zich voor dat (in de verkenner) bij de foto’s  onder “Datum”  de datum en het opnametijdstip van de foto staat.

Bij de video staat er echter onder “Datum”  de datum en het tijdstip waarop de video in de computer is gezet.

 

Het door mij gewenste resultaat: foto 1, video 1 , foto 2, video 2, foto 3, video 3 krijg ik niet voor elkaar.

Het moet toch mogelijk zijn om de video’s en foto’s in dezelfde volgorde te krijgen als in PlayMemories Home? Dus in de volgorde van het maken van de opnamen.

 

En waarom wil ik dit?

Wel nu, ik maak graag videofilms. Daarbij wil ik  in eerste instantie de video en foto-opnamen in de volgorde van het opnametijdstip monteren. Daarna komt het verschuiven en het bewerken..

 

Helaas moet ik nu opname voor opname in het video-bewerkingsprogramma plaatsen. Dat is zeer omslachtig en tijdrovend.

 

Het lijkt wel of er door Sony bij de videodatum een andere invulling geldt dan bij de foto’s.

 

Graag uw oplossing.

Het zal voor mij het maken van montages aanzienlijk vereenvoudigen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Piet

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Hoi,

 

Voor (oa) de datum/tijd info is langer geleden een degelijke afspraak gemaakt vwb de indeling in de exif-info, waardoor er mee gewerkt kan worden door oa de door jou genoemde prgms.

Zo'n duidelijk afspraak is voor video-bestanden NIET gemaakt en er zijn bovendien veel  verschillende formaten video-bestanden (ik begeef me een beetje op glad ijs, want ik weet meer van foto dan van video).

 

Ik zou eens zoeken op internet of er prgms zijn die de door jouw gewenste info (datum/tijd opname) in OF de naam OF het datum/tijd-stempel kan zetten en dan daarop sorteren. Voor foto bestaan dergelijk prgms, voor video weet ik dat niet.

 

Mocht ik ergens tegenaan lopen (niet letterlijk dus) laat ik het weten.

Willem
NEX6