annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat neem jij allemaal mee? (of zou je mee willen nemen..)

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Wat neem jij allemaal mee? (of zou je mee willen nemen..)

Mede forum leden,

in een ander bericht heb ik eens in een reactie gevraagd met welk "gear" anderen werken. Gezien de stats is dat bericht vrij vaak gelezen, maar verder geen reacties.

Omdat dit een Gebruikersforum (sponsored by Sony:smileywink:) is zet ik nu dus maar een nieuwe "teaser" uit om reacties uit te lokken. (gear...teaser, tsjee wat een lingo!)

 

Ik zal zelf aftrappen;

  • Body A7ii (en leica D-lux 6 voor op straat..)
  • Objectieven; 28-70 mm kitlens, Olympus 50/1.8 met adapter, 35-135 mm 3.5/5.6 Olympus 
  • remote control app
  • statief
  • Cosin filter houder met 3 filters (ook nog van ongeveer 33 jaar geleden :smileycool:)
  • Flitser van Metz, kijken of ie op de A7ii werkt..(overblijfsel van Nikon tijd..)
  • Lowepro licht camera rugzakje (Sport 100 of zoiets), niet te groot maar groot genoeg voor onderweg.
  • mezelf om af en toe de ontspanner in te drukken...
  • mogelijke uitbreidingen/wensen; 24-240 zoom van Sony, 35 mm zeiss (of 35 mm summicon van Leica, maar effe andere prijsklasse..), meer dan huidige 3 filters, 

 

Kom op! Laat wat van je horen! 

 

groet,

Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
8 ANTWOORDEN 8
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hangt er van af wat voor vakantie, maar ik neem nog steeds graag m'n NEX-5N mee met 18-200, 50 1.8 en een klein statiefje. Ik doe er zowel foto als video mee, maar echt puur als vakantie! (M'n vriendin wil ook wat :nauseated_face: ) Echte fotovakanties zitten er niet in voor mij, of ik zou alleen moeten gaan (of met vrienden), maar dat zit er niet in :tongue:

 

Als ik uitstapjes doe, neem ik een Minolta 17-35 F3.5 G mee (met adapter), 55mm 1.8Z en meestal een klassieke rugzak (minder opzichtig, steek het vol handdoeken). Vroeger ook wel eens een afstandsbediening, maar op de A7RII verkies is de smartphone :wink:

 

Wat nog op mijn verlanglijstje staat voor op vakantie:

-de durf om een A7RII op vakantie mee te nemen (4K filmpjes, 18-200 is een APS-C lens, maar ideaal om te filmen in super 35mm modus)

-16-35 F4 (of 2.8 misschien) 

 

Los daarvan droom ik van een 35 1.4, 85 1.4 (of 1.2 :smileywink:), en een 135 1.8 voor FE!

Een LA-EA5 adapter staat ook op het lijstje als die ooit zou verschijnen!

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ligt heel erg aan het soort reis, naar een beurs oid neem ik alleen een A7 mee en een 35 en 55 mm.

Ook op vakantie probeer ik wel te beperken, maar gaat er dan vaak wel nog een telelens mee, maar vaak gebruik ik voornamelijk de 35 mm.

 

Ik heb ook een heel onopvallende schoudertas voor mijn spullen. 

 

Ik gebruik ook wel eens een normale tas met een foto-inzet. Deze bijvoorbeeld: http://www.crumpler.com/au/camera-bags-straps/haven-s 

 

Maak op vakantie eigenlijk schandalig weinig foto's, waarschijnlijk omdat ik er het hele jaar al mee bezig ben :wink:

 

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Amfion en@portmixus,

 

dank voor julie snelle reacties! Nu de rest nog...:smileywink:

 

(Overigens grappig dat jullie direct het begrip vakantie erbij halen..ik bedoel eigenlijk je uitrusting voor allerlei soorten fotografie...)

 

groet,

Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Zelf heb ik een Canon 5D MarkII en sinds kort een Sony A7rII.

Die neem ik overal mee naartoe. Reis, allerhande fotografie jobs, hobby, ...

Voorlopig heb ik ook geen andere wensen. Het liefst probeer ik met de toestellen die ik heb mooie foto's te schieten. Dat gaat, volgens mij, het beste door die vaak on the field te gebruiken. Al moet ik wel bekennen, dat mijn Sony meer tijd vraagt om die volledig onder de knie te krijgen. De Canon daarentegen is veel simpeler. Wat niet wegneemt dat, indien je de Sony beter leert kennen, je er enorm mooie plaatjes mee schiet. Mijn relatie met Sony is nog pril dus ik hoop nog meer uit het toestel te halen.

Daarnaast probeer ik mezelf zo weinig mogelijk op te fokken door internet af te schuimen naar de laatste nieuwe snufjes. Tenzij ik die echt nodig heb natuurlijk (flits en dergelijke). En een breedhoek heb ik nu toevallig binnenkort nodig. :slight_smile:  Tips altijd welkom. Nu aan het twijfelen tussen de populaire samyang 14mm of één van de nieuwe voigtlanders: http://www.stevehuffphoto.com/2016/01/18/new-e-mount-and-m-mount-ultra-wides-from-voigtlander/

 

Lenzen Canon:

canon 24-70 2.8

Sigma 70-200 2.8

 

Lenzen Sony:

Sony 35mm 2.8

Sony 55mm 1.8

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Sigi!

 

Ja ik werk het meest in de studio, dus dan hoef je niet zoveel mee te nemen :wink:

 

Verder ligt dat aan wat je gaat fotograferen natuurlijk.

Mijn meest gebruikte lenzen zijn de 50 mm en 85 mm op A99

Op de A7r gebruik ik voornamelijk de 55 mm en 50mm macro met adapter.

 

Voor opdrachten op locatie gaat sowieso de 50 of 55 mm mee, meestal ook wel de 85 mm.

24-70 is altijd fijn als je niet precies weet waar je terecht gaat komen.

70-200 gaat mee bij bruiloften en shoots op locatie.

17-35 als er overzichten of ruimtes gefotografeerd moeten gaan worden.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Hannesvdb

 

Dank! Ook voor de link! Nieuws van Voightlander geeft hoop, mogelijk dat ook andere lensmakers in het  "E-FF zonder adapter" gat springen...want de roadmap van Sony belooft ons al geruime tijd een 20-tal objectieven??

Volgens geruchten die ik opgevangen heb is Sigma ook bezig voor specifiek de A7 serie...de ART serie?

 

Zelf ben ik ook niet zo'n internet snuffelaar maar struin het wel af om te kijken welke mogelijkheden er zijn zodat ik op moment van "nodig" alvast weet wat en waar. Lenshero zit ik nog wel eens op te snuffelen, vooral wat amazon.de te bieden heeft voor de A7xx.

 

Overigens is het wel zo dat met bepaalde adapters je mogelijkheden oneindig zijn/worden! En dat is wel een zeer sterk punt (waar ik overigens ook achter kwam via de site van Steve Huff). Voor mij was dat ook een reden om over de "drempel" te stappen

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
NEXBert
Bijdrager

Hoi Sigi,

 

Zelf neem ik het liefst zo weinig mogelijk mee. Het moet allemaal in mijn kleine rugzak passen :slight_smile:

Op reis is dit bv. een brede prime lens voor landschappen zoals de 12mm F2.0 van Samyang in combinatie met een 135mm F1.8 van Zeiss voor het 'tele' werk en jawel ook voor closeups. De camera maakt eigenlijk niet zoveel uit, in het verleden heb ik al met een NEX-5N en A6000 gefotografeerd. Door bewust maar een of twee lenzen mee te nemen leer ik de lenzen die ik bijheb goed kennen, hoef ik me geen zorgen te maken over welke lens ik zal gebruiken en probeer ik die lens zo goed mogelijk te benutten in de omstandigheden die zich voordoen. Wanneer ik mijn camera op statief gebruik voor bv. wildlife mag het gerust iets groter en robuuster zijn: bij voorkeur de 70-400mm van Sony in combinatie met een A77.

 

Als ik op dit moment een ideale lens zou kunnen vragen aan de ingenieurs van Sony zou het een FE 200mm F2.8 prime lens zijn. Naar analogie met de Minolta 200mm F2.8 fullframe lens uit 1986. Ik vind dit echt een geweldige lens: compact en toch behoorlijk wat tele in combinatie met prachtige kleuren en scherpe beelden!

 

Mvg

 

Bert

https://www.facebook.com/bertdellafaille
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@NEXBert Dank voor je tip om zo licht mogelijk te reizen! Vakantie doe ik meestal met Betsie de bus en dan maakt het niet zoveel uit, maar bij korte trips op de Ducati wel.:smileyhappy:

mijn foto's op; 500px en