annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

videobeeld 90 gr. gedraaid

OPGELOST
leverring
Nieuw

videobeeld 90 gr. gedraaid

Als ik een videofilmpje maak met mijn dsc hx50v dan gaat dit goed, maar als ik het wil afspelen dan is het 90 graden gedraaid. Hoe kan ik dit probleem oplossen en de opgenomen bergen rchtop aanschouwen i.p.v. de bergen in een gevallen positie. Hetzelfde doet zich voor als ik het opgenomen filmpje op dvd zet.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je hebt je camera wellicht als een smartphone gebruikt...Filmen doe je in principe enkel in de horizontale stand (zoals je in "word" ook "landscape" en "portrait" standen hebt...)

Best je camera in het vervolg ENKEL horizontaal gebruiken :wink: (Een tv zet je toch ook niet recht? :slight_smile: )

 

Hier vind je een voorbeeld van hoe je video can roteren: http://www.howtogeek.com/howto/14751/rotate-a-video-90-degrees-with-vlc-or-windows-live-movie-maker/

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je hebt je camera wellicht als een smartphone gebruikt...Filmen doe je in principe enkel in de horizontale stand (zoals je in "word" ook "landscape" en "portrait" standen hebt...)

Best je camera in het vervolg ENKEL horizontaal gebruiken :wink: (Een tv zet je toch ook niet recht? :slight_smile: )

 

Hier vind je een voorbeeld van hoe je video can roteren: http://www.howtogeek.com/howto/14751/rotate-a-video-90-degrees-with-vlc-or-windows-live-movie-maker/

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
leverring
Nieuw

Helaas. Zowel de camera apart horizontaal als verticaal gebruikt. In beide situaties levert dit een 90 graden gedraaid beeld op als ik het afspeel. Idem voor wat betreft na het overzetten op DVD.

leverring
Nieuw

Opnieuw getest en je hebt inderdaad gelijk. Ongemerkt heb ik inderdaad me laten leiden door i-phone gedrag wat me genekt heeft bij mijn eerste videofilmpjes. Dit gedrag doet me ook ongemerkt waarschijnlijk te veel mijn fototoestel in verticale stand gebruiken maar dit resulteert niet in onbruikbaar materiaal zoals bij de videofilmpjes. Bedankt voor de terecht wijzing en de link.