annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Playmemories Home 3.0.02.10010

profile.country.NL.title
matje01
Lid

Playmemories Home 3.0.02.10010

Sinds de laatste versie van Playmemories Home worden er steeds modd. bestanden opgeslagen, ook voor foto's. Waarom is dit en/of kan ik ergens instellen dat dit niet gebeurd? Neemt alleen maar schijfruimte in beslag. Iemand een oplossing hier voor? B.v.d. Mat

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
matje01
Lid

Heeft het misschien iets te maken met PlayMemories Online? Ik heb daar een account aan gemaakt.

FonsBitter
Ontdekker

Play Memories.....oef!

 

Ik heb recent een Sony RX100 camera aangeschaft als 2e camera naast mijn Full Frame camera en wil de RAW bestanden van de RX100 via PlayMemories in Photoshop CS5 bewerken.

Na het downloasen van de software begon het programma van PlayMemories direct zonder aankondiging al mijn duizende foto's te initialiseren op de schijf.

Kortom nu zit ik met duizenden 'mod' sub bestandjes naast elke foto staan.

Dat is een kleine ramp omdat niet in de instructie is te vinden is om voorafgaand aan het installeren van het PM programma dat te voorkomen. Vooraf moet je kunnen besluiten of je dat wel allemaal wenst en het initialiseren van alle bestaande bestanden uit moet kunnen zetten. Kortom Sony beheerst nu mijn PC.

Dat vind ik een zeer slechte zaak.Er zal vast wel een reden voor zijn om bestanden snel terug te kunnen vinden maar vind deze procedure echt klantonvriedenlijk en niet echt professioneel.

De vraag is mijn beste SONY, ....hoe verwijder ik nu deze vele duizenden bestanden.

Inmiddel al het gehel PM programma verwijdert. Daar is niet mee te werken zo, zet nu alle RAW bestanden via DNG om voor bewerking in PS.

 

Zijn er meerde gebruikers die dit probleem herkennen?

Kan SONY hiervoor een oplossing aanreiken aub.????

 

Vriendelijke groet,

Fons Bitter

KelvinV
Bijdrager

Hoi Fons, 

 

Ik heb het nagevraagd bij Sony en het beste is om te wachten op een update van de MOD bestanden. Ze raden het niet aan om deze te verwijderen. Er wordt op dit moment hard aan een oplossing gewerkt. 

profile.country.NL.title
matje01
Lid

Volgens mij is het probleem verholpen maar ik heb nog een ander probleem. Als ik inporteer van de camera of van de losse sd-kaart dan geeft het programma aan dat de foto's dubbel of driedubbel op staan en inporteerd ze dan ook zo. Als ik kijk in verkenner staan de foro's er geoon enkel op. Hoe kan dat en/of doe ik iets verkeerd??

KelvinV
Bijdrager

Sony werkt continu aan updates, dus ze raden je aan om de website in de gaten te blijven houden voor meer nieuws. :slight_smile: