annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KDL 32W655

amouthaan
Nieuw

Sony KDL 32W655

Hallo, ik heb een week geleden de Sony 32w655 gekocht. Na heel veel aan de settings te hebben gezeten heb ik nu eindelijk de kleuren gevonden waarmee ik een beetje tevreden ben. De kleuren zijn of te flets of veels te aanwezig. Er is geen mooie middenweg helaas.

De kleuren zijn echter niet het grootste probleem. Dat is het volgende: Het beeld verandert af en toe van een lichte kleur naar een wat donkere kleur. Dit is voornamelijk het geval als er één kleur dominant in beeld is bijv: bij een besneeuwde vlakte maar ook vaak de gezichtskleur van mensen. Het is vooral bij lichte (pastel) kleuren. Hieronder een opsomming van mijn instellingen

Scène auto
Beeldmodus Levendig
Verlichting max
Contrast 75
Helderheid 50
Kleur 60
Kleurtint 0
Kleur temperatuur neutraal
Beeldscherpte 75
Ruisonderdrukking/vermindering auto
Realiteits creation auto
Detectie videogebied uit
Vloeiende gradatie uit (scheelt al)
Film mode auto

Iemand enig idee of dit normale settings zijn? Maar nog belangrijker hoe kom ik van het veranderen van licht naar donker af?

Bij voorbaat dank.
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Denk dat je de eco modus niet hebt uitgeschakeld. Het schommelen tussen licht en donker beeld kan veroorzaakt worden door de auto dimming functie.

De kleuren kun je misschien beter krijgen als je de beeldmodus bv op standard zet ipv levendig. Het contrast kan dan waarschijnlijk iets omhoog, maar het blijft een kwestie van testen.

amouthaan
Nieuw

Bedankt voor je reactie. De Eco modus heb ik al uitgeschakeld. Dit heeft ook wel geholpen maar het 'verlopen' van de kleuren van licht naar donker blijft gebeuren. Het gebeurt bij lichtere achtergrondskleuren of bij de gezichtskleur.

Mbt de kleuren begrijp ik dat het een kwestie is van persoonlijke voorkeur maar ik kan maar geen mooie middenweg vinden. Ik ga nog eens de ***** met de settings standaard en dan het met het contrast spelen.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Dit zijn mijn instellingen op de W905a met UPC HD TV signaal

Beeldmodus Gebruiker

Scène auto
Beeldmodus Levendig
Verlichting 5
Contrast 90
Helderheid 66
Kleur 29
Kleurtint 0
Kleur temperatuur neutraal
Beeldscherpte 93
Ruisonderdrukking/vermindering Hoog
Realiteits creation Handmatig
Detectie videogebied auto

Resolutie 96

Ruisfiltering 75
Vloeiende gradatie Hoog

Motionflow Hoog
Film mode auto

Advance instellingen deze mis ik in je overzicht!!!

Zwartcorrectie Hoog

Adv. contrastoptimalatie Hoog

Dynamische led regeling standaard

Helder wit Hoog

Live color Hoog

suc6,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
amouthaan
Nieuw

Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook UPC HD TV signaal. Ik heb hiervoor Samsung HD tv gehad. Minder scherp maar qua kleur voller.

Ik heb de instellingen zoals door jou opgegeven ingesteld m.u.v. kleur 29. Als ik dat doe dan kijk ik naar een zwart wit beeld :slight_smile: in ieder geval is het beeld is nu een stuk scherper maar wel wat fletser.

Het verschuiven/veranderen van de lichtere kleuren en gezichtskleuren zie ik nu niet meer gelukkig. Hopelijk blijft dat ook zo.

Nogmaals dank en fijne kerstdagen!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hier nog een linkje voor je met verdere linken.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!