annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Onduidelijkheid over tonen van HDMI-poorten

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Onduidelijkheid over tonen van HDMI-poorten

Hallo,

Sinds enkele dagen in het bezit van KD-49X8309. Prima toestel..

Wat mij niet duidelijk is, is de info bij de html-poorten. Ik heb zelf de poorten als volgt ingedeeld:

  1. TV-ontvanger (van Xs4ll)
  2. vrij gelaten voor eventuele MHL-toestellen
  3. mediaspeler (mede8er)
  4. soundplate (Fidelio van Philips)

 

Echter, als ik de sources bekijk, dan zie ik 'ook nog':

  • (player1(HDMI 3)
    BD_PLayer

en:

  • Tuner1(HDMI1)
    Tuner_1

staan. 

 

Eerste keuze gaat naar de blu-ray speler (opvallend hierbij is dat de speler direct ingeschakeld wordt, terwijl dat bij de eerstgenoemde keuze niet zo is)

 

Tweede keuze gaat naar de TV-ontvanger. Er lijkt geen verschil te zitten tussen eerstgenoemde keuze.

 

Op zich geen probleem, maar ik vind het verwarrend en slordig. Ik vraag mij af wat ik hier mee kan. Kun je dit verwijderen, of ben ik te precies en moet ik het gewoon negeren. 

Graag hoor ik of iemand mij hiermee kan helpen...

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Is het niet de bedoeling dat je de apparaten aansluit op de Soundplate? Of werkt het geluid via ARC? 

 

Ik weet even niet wat je bedoelt met de eerstgenoemde keuze. Je zegt dat de speler aangaat als je HDMI 1 selecteerd uit het menu. Dat is toch de bedoeling?

 

Wellicht helpt het om Bravia Sync te activeren op de apparaten die CEC ondersteunen. Dan bedien je al die apparaten via de TV en wordt het automatisch ingedeeld. Als je het apparaat aan zet, gaat de TV meteen aan en andersom gaat alles in één keer uit. 

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Bedankt voor je snelle reactie...

 

Ik ben dus kennelijk onduidlijk geweest. Ik heb de soundplate op poort 4 HDMI/ARC (de enige ARC-poort) aangesloten en vanuit de plate heb ik een rechtreekse koppeing via HDMI naar de mediaspeler. Werkt goed.

 

Even tussendoor: Ik zie nu pas dat ik mij vergist heb: bij poort 3 moest staan 'Blu-ray speler'. Excuus voor deze slordigheid.


Met eerstgenoemde keuze bedoel ik de opsomming bovenin bericht (punt 1 t/m 4) van de indeling HDMI-poorten.

 

Bravia sync heb ik geactiveerd. Op zich werkt alles goed, maar ik ben erg benieuwd waarom die 2 overbodige (zo lijkt het) vermeldingen van HDMI 1 en 3 er staan en wat ik er mee kan.

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Er zit dus maar 1 HDMI kabel in je TV? 

 

Ik denk omdat Sony standaard een poort toegewezen heeft naar een BR en Tuner. Via Bravia Sync probeert hij alsnog een apparaat via die koppeling te vinden. 

 

 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Als ik het goed begrijp bedoelt u dat u de HDMI-poorten tweemaal in het lijstje ziet staan. Dit heeft te maken met de Bravia Sync. Indien u de 'normale' keuze neemt (HDMI1 bijvoorbeeld) dan gaat de tv naar deze ingang, indien u de andere optie neemt (met de vermelding van het aangesloten apparaat erbij), dan zal de tv naar deze HDMI ingang gaan en zal (als het goed is) ook dit aparaat opstarten. 

 

Indien u niet de twee opties in het ingangen-lijstje getoond wil hebben, zult u Bravia Sync uit moeten schakelen, maar hiermee verliest u ook de functionaliteit hiervan.

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Nee, er zitten 3 kabels in de TV. Een naar de TV ontvanger, een naar de blu-ray-speler en 1 naar de soundplate.

Ik vind het gewoon niet logisch dat het er dubbel in staat.

 

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Bedankt voor uw reactie....

 

Ja, u begrijpt het helemaal goed. Poort 1 en 3 staan dus dubbel in het lijstje. Bravia Sync uitschakelen is geen goede optie. Dat werkt juist goed, zeker in combinatie met de soundplate.  

 

Het staat weliswaar een beetje slordig, maar als je die keuzes negeert, is er niet veel aan de hand. Ik hoopte alleen dat de overbodige vermelding op een of andere manier te vewijderen of uit te schakelen zou zijn, maar dat is dus kennelijk niet het geval. Het zij dan maar zo.

 

Nogmaals dank voor de uitleg!!