annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

MotionFlow vs Film Mode

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

MotionFlow vs Film Mode

Wat is jullie ervaring met MotionFlow en Film Mode?

Zelf heb ik een Sony 50w808c. MotionFlow staat op dit moment op Standaard, Film Mode op Laag. Maar ik ben er nog niet volledig uit. MF in combinatie met Film Mode op Hoog zorgde bij mij voor conflicten (af en toe rare beelden).

 

In de Sony w808c zit trouwens een 100hz paneel. Mag ik eruit begrijpen dat, ook al is de MotionFlow uitgeschakeld, het 100hz paneel standaard "actief" is op de tv en je ook snellere beelden (zoals voetbalwedstrijden) vlot en zonder wazig beeld moet kunnen bekijken?

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Over het algemeen blijkt dus dat de meesten toch een of andere vorm van "beeldverbeteraar" actief hebben staan. Is het een of of verhaal? Kiezen tussen Motionflow OF Film Mode? Nu ben ik MF aan het uittesten op Standaard, Film Mode staat Uit. Kunnen beide standen (MF en Film Mode), wanneer ze beide actief zijn, conflicteren? 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het is natuurlijk persoonlijk wat je wel en niet instelt. Teveel verbeteraars hebben een groot effect op wat je ziet en de combinatie is vaak niet wenselijk als alles aan staat. 

 

De filmmodus optimaliseerd alles. Gewoon proberen. Als het bevalt, laat je het aan staan.

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Iemand ervaring met Motionflow instellingen op Gebruikers-stand ?
Je kan dan kiezen uit:

- Soepelheid (Min, 1, 2, 3, 4 of Max)
- Helderheid (Min, 1, 2, 3, 4 of Max)

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Een vraag: Motionflow instellingen Gebruikers-stand bevat volgende mogelijkheden om in te stellen:

- Soepelheid (Min, 1, 2, 3, 4 of Max)
- Helderheid (Min, 1, 2, 3, 4 of Max)

Is er een bepaald evenwicht te vinden met deze instellingen waar je toch net dat tikkeltje vloeiendheid hebt, maar geen artefacten of soap opera effect? Als Soepelheid op 1 staat, Helderheid op 0 krijg je dan bijv. een "verdubbeling" van het aantal Hz?

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Bij welke MotionFlow presets worden geen extra frames verzonnen en zorgt voor de beste tv-beleving (voetbal, nieuws, films, series)?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je kunt het beste zelf testen bij het afspelen van iets wat je het mooiste vindt. 

Wij kunnen je niet vertellen wat er het mooist uitziet of de beste beleving geeft. Dat is persoonlijk. 
De automatische scenekeuze van Sony is wel erg goed. Als je die scene's dan vervolgens zelf aanpast, heb je optimaal beeld bij een voetbalwedstrijd en ook bij een film. 

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Ik gebruik nu sinds enkele dagen de preset "Helder/Clear". Omdat je bij deze stand serieus aan helderheid inboet, heb ik deze nooit gebruikt, tot nu... Hier en daar kan je nog wat doen aan de helderheid (functie Helderheid verhogen, Gamma wat verhogen) en het is niet verkeerd. Voor mij persoonlijk een goed evenwicht tussen soepelheid en beeldkwaliteit. Iemand nog ervaringen met deze preset Helder/Clear?

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Iemand ervaring met de preset: Motionflow Vloeiend?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@rsca777

 

Je blijft het vragen. Dit zijn persoonlijke voorkeuren en hangt van je content af. Pak een testfilm, speel dezelfde scene herhaaldelijk af op andere instellingen. 

Goede scene is bijvoorbeeld van Transformers 2 in het bos. Of de opening van Batman the Dark Knight.