annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

MotionFlow vs Film Mode

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

MotionFlow vs Film Mode

Wat is jullie ervaring met MotionFlow en Film Mode?

Zelf heb ik een Sony 50w808c. MotionFlow staat op dit moment op Standaard, Film Mode op Laag. Maar ik ben er nog niet volledig uit. MF in combinatie met Film Mode op Hoog zorgde bij mij voor conflicten (af en toe rare beelden).

 

In de Sony w808c zit trouwens een 100hz paneel. Mag ik eruit begrijpen dat, ook al is de MotionFlow uitgeschakeld, het 100hz paneel standaard "actief" is op de tv en je ook snellere beelden (zoals voetbalwedstrijden) vlot en zonder wazig beeld moet kunnen bekijken?

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het 100 hz panel is de mate waarmee alles ververst wordt. 

 

De content die afspeelt is nooit 100 hz, maximaal 50 in Europa. 
Film mode forceert alles naar 25 hz/fps omdat dat de standaard is voor films. 

Motionflow pakt alle content die geen 50 hz/fps is en plakt er kunstmatig extra beelden tussen. Zo krijg je bij een film een vreemd effect, want alles is merkbaar vloeiender. 

 

Bij voetbal kun je motionflow het beste aanzetten. En bij films alles uit. Film mode is niet noodzakelijk, maar allebei tegelijk is tegenstrijdig.

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

Volgens Tweakers:

 

Wanneer je over een 100Hz LCD paneel spreekt, heb je het over een televisie met een verticale frequentie van 100Hz. Om het simpel te houden wil dat zeggen dat het paneel 100 keer het beeld ververst met nieuwe informatie.

djohnlord
Lid

vind motionflow geen sucses,als je deze instelt dat zie je beeld onrealistisch bewegen zelfs.dus staat hier uit

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Maar ik mag uit de enkele comments begrijpen dat voor een vloeiend en zuiver beeld (en een tv met 100hz paneel) MotionFlow en/of Film Mode niet per se actief dienen te zijn?

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

Ik gebruik Beeldmodus Bioscoop pro en heb Motionflow uit staan en Filmmode hoog en dat bevalt prima.

Je kan ook de instellingen gebruiken van Rtings, de W800C is de Amerikaanse uitvoering van de W805C.

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w800c/settings

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Interessant. En geen wazig beeld bij snelle beelden met jou instellingen?

profile.country.NL.title
ruud0181
Lid

Nee, totaal geen wazig beeld, dat kan ook door het aangeboden signaal liggen. Ik kijk via de Horizon box van Ziggo, met de instelling op 1080P en het beeld is perfect. Ik kijk veel voetbal en dat ziet er ook prachtig uit, zonder vage bewegingsonscherpte oid.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Zoals de leden hier in de Community als in het Tweakers forum ervan wij niet wazig beeld met de juiste instellingen die hier worden genoemd en op Tweakers als bijv. van TCviper.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het panel zelf is inderdaad wat het verschil maakt. 

 

De software zoals motionflow kan het iets aanpassen nog. Maar het is nabewerking. 
Dat is niet altijd mooi.