Deel jouw ervaring!
Vandaag heb ik een nieuwe tv gekocht, de KDL-40wE660. Als een kind zo blij alles installeren, maar for some reason kan hij in het hele proces geen digitale tv ontvangen? Ik heb alle kabels inmiddels tig keer gecontroleerd maar ik blijf maar de melding krijgen dat er iets mis is met de kabels. Ik heb echter alle kabels aangesloten, inmiddels al wel een keer of 20 opnieuw aangesloten om er zeker van te zijn dat ze goed in de tv zitten, maar niets helpt. Ik kan nu dus alles met mijn tv, behalve tv kijken. Ik heb digitale tv van KPN. Iemand enig idee wat er aan de hand is, wat ik kan doen?
Geef ook even aan hoe je het hebt aangesloten en wat je allemaal geprobeerd hebt. Het liefst zo veel mogelijk informatie. Dan kan men je het beste helpen. Nu is het een beetje gokken...
Ik heb de experia box met HDMI aangesloten op de tv en met het kastje van de digitale tv. Ik heb de experia box al eens uitgeschakeld, gewoon de stekker er uit getrokken, meerdere kabels geprobeerd. Kabels er uit trekken en opnieuw weer aansluiten. Ik blijf dezelfde melding krijgen: controleer de externe ingang of selecteer een andere ingang met de knop INPUT. Ik heb op Digitaal, HDMI 1 en HDMI 2 continue dezelfde reactie: deze foutmelding.
Met een Experia box is het niet mogelijk om digitale TV via de digitale tuners te ontvangen.
Ook de "Guide" werkt niet als je via een HDMI ingang kijkt.
73's
Zelfde probleem bij mij...
Recent een KDL40-WE660 gekocht. Deze is aangesloten via internet en Scarlet TV set-upbox.
Slaag er niet in om de digitale TV kanalen op te slaan/af te stellen: krijg telkens verzoek om Frequency en Netwerk-ID in te vullen. Niemand kan deze info bezorgen (MediaMarkt noch Scarlet). Kan ik deze van jullie bekomen of moet ik het toestel als ordinair scherm gebruiken, gebruikmakende van de afstandsbediening van de Scarlet set-upbox?
Graag antwoord. Bij voorbaat dank
Het is mogelijk om met de WE660 digitale kanalen te ontvangen, mist de provider dit aanbied op de coax lijn.
Zo niet, dan wordt de WE660 als ordinair scherm gebruikt zoals bij vele met een externe mediabox.
73's
Om van de ingebouwde Digitale tuner van je nieuwe TV gebruik te kunnen maken, moet deze TV aangesloten zijn via een Coax kabel op het Ziggo/UPC netwerk. Hiervoor heb je minstens een Kabel TV abonnement nodig bij Ziggo.
Wil je Digitale TV van KPN ontvangen, dan heb je een setupbox van KPN nodig en deze aansluiten op een HDMI ingang van je TV. De setupbox van KPN dient hierbij aangesloten te zijn op de experiabox van KPN. De interne Tuner van de TV wordt hierbij niet gebruikt en deze stap in het installatie proces van de TV kan dus overgeslagen worden.