annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid van smart tv naar receiver krijgen lukt niet

JohnIJ
Ontdekker

Geluid van smart tv naar receiver krijgen lukt niet

Ik doe al enige dagen verwoedde pogingen  om het geluid van smart tv (Youtube, Kodi) van mijn Sony Bravia KDL-55W805C naar mijn Yamaha RX-S600 receiver te krijgen.

Helaas is e.e.a. nog niet gelukt. Wat heb ik gedaan?

Oude HDMI kabel vervangen door een High Speed HDMI kabel. Deze zit in HDMI 4 van de Sony Bravia, die gekenmerkt is met ARC. Kabel gaat in de HDMI out van de receiver, ook gekenmerkt met ARC.

Geluid instellingen op de Sony staat op audiosysteem.
HDMI instellingen op de receiver staan als volgt.

HDMI control = on
TV Audio Input = AV1
Standby sync = on
ARC = on

Als ik nu Youtube op de Sony aanzet en de receiver op HDMI4 en kies voor AV1 heb ik nog steeds geen geluid. Ook wanneer ik op de receiver de andere AV "kanalen" selecteer of kies voor Audio 1 of Audio 2 geen geluid.

Als volgende redmiddel heb ik dan maar een optische audiokabel vanaf de Sony naar de Yamaha aangesloten. Optische audio van de Yamaha staat gekenmerkt als Audio1 volgens mij. Dus Youtube gestart, receiver op Audio1 en wonderbaarlijk wederom geen geluid.

Het is mij in ieder geval duidelijk dat ik hier niet uitkom. Ik hoop dat er nog iemand een briljant idee heeft waardoor ik de smart tv functionaliteiten toch zo kan gebruiken zoals ik graag zou willen.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Op de receiver de audio input op HDMI of Optisch instellen, niet op AV1 ( is waarschijnlijk de scart).

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Gebruik de Sync knop op de afstandsbediening van de TV eens. 

Dan wordt CEC aangezet en kun je aangeven of je de speakers van je TV of van je audio installatie wilt gebruiken. 

Kan zijn dat als je daar de speakers van je audioset op de TV zet en weer terug, dat het dan werkt. 

JohnIJ
Ontdekker

Ik heb alle inputbronnen al getest. 

 

Met HDMI/ARC kan ik mijn inputbron selecteren en heb ik alle bronnen al getest.

 

Optisch zit de kabel in AUDIO1 ingang. Helaas ook dat werkt niet.

JohnIJ
Ontdekker

Ik heb op mijn AB slechts één knop met sync menu erop. Dit brengt mij naar de Bravia Sync instellingen waar ik kan veranderen wat ik wil, maar helaas geen succesvol resultaat.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik blijf toch dat het met de instelling op de S600 te maken heeft, de optische uitgang hoeft niet speciaal geactiveerd te worden. Mogelijk is er wel ergens een S600 community waar je dit probleem kan neerleggen.

 

Sorry maar moet het toch vragen, zijn de dopjes van de optische kabel eraf?

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hij krijgt wel geluid van andere bronnen. De optische kabel zou niet nodig moeten zijn, omdat HDMI ook geluid doorgeeft. Dus gewoon weghalen de optische kabel.