Deel jouw ervaring!
Ik heb een aantal bronnen via HDMI op de tv aangesloten en het geluid gaat via de optical out naar de hoem cinema receiver.
Dit gaat allemaal prima, behalve met content dat DTS geluid bevat, dan krijg ik alleen stereo geluid uit de receiver.
De tv meldt wel dat er DTS binnenkomt, maar wil het dus niet als DTS doorsturen.
Iemand een ide wat ik daaraan kan doen ?
Alvast bedankt.
Ik heb mijn barvia 55x8505b ook via digitale optische kabel aangesloten op mijn 5.1 surround home cinema set. Daarnaast is mijn playstation 4 via HDMI aangesloten op mijn bravia. De spellen ondersteunen dolby suuround geluid, echter komt er alleen stereo geluid uit mijn 5.1 home cinema surround set.
Mijn vraag was : Ondersteunt de digitale optische uitgang op de barvia 55x8505b eigenlijk wel Dolby surround 5.1 of komt er alleen maar een stereo output uit?
Antwoord: Ik heb zelf het antwoord uitgevogeld. Doe het volgende:
1) Druk op je afstandsbediening op de knop HOME ga naar het INSTELLINGEN menu en kies naar DIGITALE SET-UP
2) Kies AUDIO INSTELLEN
3) zet de AUDIOBESCHRIJVING op UIT
4) Ga terug naar het DIGITALE SET-UP door op RETURN knop te drukken
5) Druk nog een keer op de RETURN knop om terug te keren in het INSTELLINGEN menu
6) Ga naar GELUID
7) Kies SPEAKERS en zet het op AUDIOSYSTEEM
😎 Kies DIGITALE AUDIO UIT en zet het op AUTO (dus NIET PCM kiezen)
Nu geeft je Optische uitgang van de Bravia 55x8505b Dolby surround geluid weer als je een dvd of videobestand met dolby surround afspeelt.
Succes ermee!
Het ging over DTS, DD surround gaat/ging al prima, alleen DTS werkt niet.
Dus GEEN oplossing !
Kan je receiver wel DTS aan? Of is het mogelijk om de receiver via HDMI aan te sluiten?
Ja, de receiver kan DTS aan, heb PS3 via optisch aan de receiver gekoppeld en dan gaat DTS prima.
De tv geeft t gewoon niet door
Wat zegt de Sony helpdesk hierover? Hebben ze al een ticket hiervoor aangemaakt om dit te laten uitzoeken?
Ja, en dat is een beetje raar gelopen ook.
Via mail naar Sony helpdesk een antwoord gehad dat ze de service afdeling zullen laten kijken naar het toestel.
Vervolgens belt een service firma dat ze van Sony de opdracht hebben gekregen mijn toestel te repareren en de vraag wat er dan wel aan de hand is. Uitgelegd dat er geen DTS door de optische uitgang wordt doorgestuurd.
De man zegt dat hij het eerst wil uitzoeken voordat ze langskomen.
2 Dagen later belt hij weer met de mededeling dat het geen defect betreft, maar dat het zo hoort.
Dus eerst erkent Sony het probleem en vervolgens is het geen defect ?
Dat is inderdaad raar, het is alsof ze de vraag niet begrijpen en het niet verder opwillen pakken. Het is toch de normaalste zaak van de wereld om de klant up to date te houden van de status en ontwikkelingen n.a.v. jouw vraag.
Verwachting managen van de klant is van "key essence", maar blijkbaar doen ze dat niet voldoende bij jou.
Ik zou als ik jou was het escaleren naar een hoger echelon binnen Sony. Of misschien dat je het ook parallel via de Sony facebook pagina jouw vraag/ probleem bekend kan maken, dat helpt ook vaak.