Deel jouw ervaring!
Beste Sony,
waar LG en Samsung inmiddels al TVs hebben met ondersteuning voor Dolby Atmos over ARC, YouTube HDR, FreeSync en 1080P120, blijft het bij Sony erg stil rondom deze erg mooie features.
Zijn er vanuit Sony ook plannen om (een deel van) deze features op hun TV's te gaan ondersteunen?
Technisch is bijvoorbeeld 1080P120 mogelijk, de TV's accepteren het signaal zelfs al, maar publiceren dat niet via de EDID.
Een vergelijkbaar verhaal geldt voor FreeSync en Dolby Atmos over ARC (verpakt in een DD+-stream). Beide prima mogelijk met de huidige hardware....alleen de firmware heeft het nog niet geïmplementeerd.
En wat te denken van YouTube in HDR op de TV.
Kortom, kunnen we nog iets moois verwachten van Sony in de vorm van een toekomstige firmware update?
In aanvulling op mijn eerste post en de vorige post is natuurlijk met de Android 8 upgrade ook eindelijk YouTube in HDR erbij gekomen.
Is er nog nieuws op dit vlak?
Steeds meer TVs krijgen over hun HDMI 2.0b poort toch een implementatie waarbij VRR en eARC geïmplementeerd is.
Voor zover ik het heb kunnen lezen is voor eARC geen nieuwe chip of connectie nodig en worden slechts de niet gebruikte ethernet-lijnen uit de HDMI kabel gebruikt om eARC mogelijk te maken. Dit kan dus prima in software geregeld worden.
Ook VRR is iets wat over software toegevoegd kan worden. Met de uitspraken van nVidia dat er driver ondersteuning komt voor deze feature op HDMI 2.0 kaarten en met reeds ondersteuning van AMD, zou je zou de TV nog beter als game monitor kunnen gebruiken. Samsung doet dit al en ook LG heeft dit nu aangekondigd!
Ik zou het erg prettig vinden als er een officiële uitspraak van Sony komt over het al dan niet upgraden van de TVs uit het ATV2 platform met nieuwe features die onderdeel uitmaken van HDMI 2.1, maar die ook over HDMI 2.0 hardware mogelijk zijn. Bijvoorbeeld tegelijk met nieuws over de ugprade naar Android Pie (Android 9.0)
Hoi,
Ik heb een sony kd-75xf9005 en een soundbar van samsung he-k950 dolby atmos. Nu krijg ik de atmos niet aan de praat en zie deze ook niet in de netflix ondersteunende atmos films/series.
Mijn vraag is; kan ik zonder een bluray speler (waar ik geen behoefte aan heb) het atmos geluid aan de praat krijgen op mijn sony tv, om zo netflix met atmos content te kijken? Of zijn er andere oplossingen?
alvast bedankt
De XF9005 heeft toch geen Atmos aanboord?
73's
Euhm niet dat ik weet. Ben nog een leek op dit gebied. Mijn samsung soundbar heeft wel dolby atmos.
Ik heb ook de XF9005 (75 INCH), een premium Netflix account en een samsung soundbar hw-k950 dolby atmos.
Mag ik vragen hoe jou dat wel gelukt is, want ik word er gek van dat dit niet werkt bij mij. Mijn aansluiting is met een HDMI ARC.