annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Design goed op elkaar afgestemd.....

OPGELOST
mennohoek81
Ontdekker

Design goed op elkaar afgestemd.....

In het (niet trotse) bezit van een KD-43X8309C (de BETA tv vol met bugs) en daarbij een HT-CT380 soundbar.

 

Sony beweert dat je de soundbar zonder hinder voor je TV kunt plaatsen...Echter wordt de sensor geblokkeerd als hij op een tv-meubel staat....

 

Welke ontwerper heeft zitten slapen? Of is het de bedoeling dat je staand de TV bedient? (goed voor je beenspieren....)

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
srjbtb
Ontdekker

Je hebt zeker een punt maar, zo maar een tip:

Is het niet wat om de TV op een 2cm dik plankje/glasplaat te zetten (dat nauwelijks zichtbaar is omdat het achter de soundbar verdwijnt). Elegant is anders maar het lijkt mij een eenvoudige oplossing

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als je de specificatie van te voren had bekeken had je gezien dat de voet van de X8309c maar 3,6 cm hoog is, terwijl de CT380 5,1 cm hoog is.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mennohoek81
Ontdekker

Dat is allemaal leuk en aardig.

Maar op hun eigen website vermelden ze dat de speaker onder elke 40" of hoger past zodat je zonder afleiding van je TV kan genieten. Je mag dan toch verwachten dat het klopt wat ze zeggen, zeker als je alles van 1 merk koopt.

 

Ik heb notabene een afbeelding van exact dezelfde TV met de desbetreffende speaker.

 

 

zeilerd
Ontdekker

Zelfde hier met de KDL55W756C en de HT-CT381. De soundbar is 5,1 cm hoog en komt dus niet voor het beeld, alleen helaas wel voor de IR-led. Hierdoor moet je de afstandsbediening 'hoog' houden en alsware over de soundbar heen mikken. Helaas heeft de HT-CT381 geen IR-repeater, wat de HT-RT5 bijvoorbeeld wel heeft. Er zit helaas weinig anders op dan de TV toch maar op te hangen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het klopt dat de infraroodpoort net geblokkeerd wordt. Als je de afstandsbediening iets hoger richt pakt hij het nog net, maar als je lager zit werkt dat niet. 

 

Helaas heeft Sony niet standaard een IR repeater in zijn assortiment. Al worden sommige soundbars wel geleverd met een dergelijke repeater. 

 

Beste wat je kunt doen, als dit echt tegenstaat is om een losse aan te schaffen. Ze hoeven niet heel duur te zijn, bijvoorbeeld: http://www.marmitek.com/en/product-details/operate/operate-concealed-av-devices/powermid-xl.php 

 

Bravia Sync zou ook een oplossing zijn. Echter geloof ik dat de TV als hoofdinvoer gebruikt wordt als je die functionaliteit activeert. 

srjbtb
Ontdekker

Je hebt zeker een punt maar, zo maar een tip:

Is het niet wat om de TV op een 2cm dik plankje/glasplaat te zetten (dat nauwelijks zichtbaar is omdat het achter de soundbar verdwijnt). Elegant is anders maar het lijkt mij een eenvoudige oplossing

Anonymous
Niet van toepassing

Volgens mij doet die link het niet goed, Vincent. Ik denk dat je deze bedoelde? http://www.marmitek.com/en/product-details/operate/operate-concealed-av-devices/powermid-xl.php