Deel jouw ervaring!
Beste mensen, ik weet niet wie hier allemaal mee lezen ook technisch personeel van sony?
Ik heb in 2009 voor veel geld een sony KDL 40x3500 gekocht voor in de woonkamer, later besloten dat de tv die we boven hadden erg klein was dus de KDL-40x3500 naar boven verhuisd en voor beneden de KDL46-3000 gekocht. ook deze was ruim 1700 euro! dit omdat we het design van deze tv helemaal geweldig vonden.
in 2011 de de KDL40" tv overleden, het beeld werd zwart en we hebben hem nooit meer aan gekregen.
Toen contact gehad met sony maar het standaard verhaal "u kunt hem opsturen maar als hij niet te repareren is dan kost dat 150 euro onderzoeks kosten. " toen maar een andere tv gekocht ook wel weer een bravia. maar dit keer een verouderd model die niet zo duur was.
in 2012 begon dus de KDL46 kuren n te krijgen, als de tv opgewarmd was werd een deel van het scherm in het midden donker als ik hem dan een zetje gaf dan kwam het beeld weer terug. Uiteraard was de tv toen 2.5 jaar en dus wederom geen GARANTIE. dus weer het verhaal van repareren/onderzoeks kosten bla bla bla uit onderzoek op diverse fora begrepen dat dit 9 van de 10 keer toch uitdraait op "meneer dit toestel is niet te repareren of meneer de reparatie is duurder dan de waarde van het toesel" dus we hebben ook voor dit toestel maar gewoon een nieuwe gekocht.
dit betekend wel dat we inmiddels vanaf 2009 al bijna 5000 euro aan tv's hebben uitgegeven!!
Ik heb de KDL46" in 2012 wel op zolder gezet om als ik tijd heb dat toestel eens uit elkaar te gaan halen, het was immers ergens een los contact, misschien een soldeerpuntje los gelaten misschien makkelijk te repareren.
zo gezegd zo gedaan het toestel ligt hier op het moment uit elkaar en uiteraard heb ik het losse contact gevonden. Dit is 1 van de verbindings flat cables die het LCD scherm verbind met de print hiervan Hier zit een breuk in vlak tegen het lcd glas. dus helaas niet te repareren! zonder het volledige lcd scherm te vervangen.
Als ik met mijn vinger de flatcable aandruk werkt het beeld weer 100%
Dit lijkt mij duidelijk een productie fout, aangezien dit geen bewegende delen zijn mag hier geen breuk in komen. maar de hitte van de cable heeft hier zeker zijn aandeel in.
Nu is dus mijn vraag aan sony, is dit normaal dat toestellen van ruim 1700 euro na 2.5 jaar al vervangen dienen te worden? En dat je naar je garantie kan fluiten? zoals ik ook hier op het forum al heb kunnen lezen. Volgens de consumenten bond heeft een tv een verwachtings leeftijd die mijn tv's nog niet voor de helft hebben gered.
kan sony hier nog iets in betekenen? Aangezien ik bijde toestellen vele malen tegen ben gekomen op internet met exact de zelfde klachten.
hopende op een reactie,
mvg Jerry Rolff
Bewerkt door Amal_S: persoonlijke gegevens verwijderd.
Welkom,
Wat een pech!!!
Aan deze kant geen enkel probleem gehad met geen enkele Bravia de afgelopen jaren.
73's
ps. de "ik ook" knop gebruiken zonder reactie heeft weinig tot geen meerwaarden.
Ik heb een 40W4500 die me 5 jaar geleden € 1500 gekost heeft en die nu bij het inschakelen problemen geeft. Het scherm is donker aan 1 zijde en vertoont vertragingen. Ik heb inmiddels op internet gelezen dat dit een bekend en veel voorkomend probleem is bij de Bravia modellen maar Sony doet daar NIETS mee ! Het probleem zit in de band kabeltjes die je boven in het midden van de TV zitten. Die vertonen lichte breuk of maken slecht contact. Zodra de TV warm is herstelt zich de verbinding omdat het koper door de warmte van de TV uitzet. Naar mijn mening mag een gerenommeerd merk als Sony haar verantwoordelijkheid nemen en een oplossing bieden. Anders had ik wel een merk "Hemelvaart"gekozen. Ik zie een reactie dan ook met belangstelling tegemoet.
Eigenlijk wel een extreme situatie.
Maar is er niet iets met de binnenhuis installatie aan de hand?
- hoogte van de lichtnet spanning?
- CAI installatie waar spaning op staat?
- versterker die spanning staat te geven op de antenne ingang?
73's
Problemen met TV's komen ook bij andere grote merken voor. Ik had er zo eentje die na drie jaar begon rood te pinken. Ze konden mij zonder onderzoek onmiddellijk zeggen dat het mij 300 € zou kosten (uitgezonderd mocht het over het hoofdpaneel gaan). Ik heb nu een Bravia 42W805A en ben er zeer tevreden over. Echter één goede raad: "Neem een uitbreiding garantie 5 jaar". Ik had onlangs een defect aan mijn 3 jaar oude wasmachine. Wat een geluk dat ik toen ook voor 5 jaar verzekerd was. Ik heb de factuur gezien die naar de verzekering werd doorgestuurd: 250 €