annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bravia KDL-42W655A zendersopslag decoder

Annet765
Nieuw

Bravia KDL-42W655A zendersopslag decoder

Sinds een kleine week ben ik de tamelijk gelukkige bezitter van het televisietoestel, dat een ingebouwde decoder heeft. De bediening is gemakkelijk als je er even voor bent gaan zitten, het beeld is mooi en het geluid prima. Probleem is dat de ingebouwde decoder (was heel blij dat ik het losse kastje kon opdoeken) een aantal zenders niet kan onthouden. De Nederlandse publieke radio-zenders laadt hij wel in, maar zijn na een paar uur verdwenen. Idem bijvoorbeeld Discovery Channel. Was vooral met de radiozenders blij, die ik slecht op een andere manier kan ontvangen (de commerciële zijn altijd wel te ontvangen, en die hoeft de decoder wat mij betreft nou juist niet te onthouden, wat hij nou net wèl doet).

Mijn signaal komt van canaldigitaal. De smartcardhouder is geschikt door de canaldiditaal kaart. Veranderen van leverancier is geen optie want ik ben veroordeeld tot schotelontvangst gezien de situering van mijn huis: zeer afgelegen in het "buitengebied".

Zou er een oplossing te bedenken zijn?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Vreemd dat de satelliet zenders niet in het geheugen worden onthouden, aan deze kant blijven de satelliet zenders er gewoon in staan.

Is de firmware up-to-date?

<edit>

Satelliet instellingen:

Auto service update via satelliet

- Voorkeur satelliet Aan

- Algemene satelliet Uit 

Service vervanging Aan

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Annet765
Nieuw

Firmware is up to date, dus dat is het prbleem niet. Zodra ik overschakel op een ander kanaal verdwijnen de NPO-radiozenders. De commerciéle zenders worden wel onthouden. Ook een paar andere televisiezenders worden niet onthouden (o/a/ discovery channel), maar die zijn voor mij minder belangrijk. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat is de signaalsterkte/kwaliteit  van de NPO zenders?

Zoals gezegd, zelf hier normaal op het digitale netwerk van upc maar als standby een kleine schotel.

De zenders van de schotel blijven altijd in geheugen staan.

73's 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!