annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony viao svt1311z9rs probleem met ram

rasendori
Ontdekker

sony viao svt1311z9rs probleem met ram

Hallo,

 

onlangs heb ik mij wat extra ram aangeschaft voor mijn laptop. Het ram geheugen is van kingston 4GB (http://www.kingston.com/en/memory/search/?partid=KVR13LSE9S8/4).

 

Maar als ik het in de laptop plaats word het niet herkent door de bios (blijft 4 gig aangeven) en ook niet door windows (win 7 ult x64). Wel word het herkent door memtest86+ en word het ook getest door het programma. Kan mij iemand uitleggen hoe ik ervoor zorg dat de bios en windows dit ook zien? Misschien een bios update (wat niet te vinden is op de support site).

 

Ook werkt de slaapmodus helemaal niet meer. Hij gaat wel in slaap modus maar hij komt er niet meer uit, hij probeert te starten maar slaagt er niet in en blijft dit eindeloos doen.

 

Alvast bedankt.

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je had al een stick van 4GB erin zitten? 

 

Zijn ze wel allebei van hetzelfde merk en serie? 

rasendori
Ontdekker

Er zit een stick van 4gb ingebouwd die kan ik dus niet uithalen.

 

En om diezelfde reden zijn ze dus ook niet van hetzelfde merk noch dezelfde serie.

Heb wel goed gekeken dat ze dezelfde eigenschappen hebben.

Heb ook even zitten zoeken naar een lijst met welke ram-sticks zouden werken op mijn laptop maar deze is dus ook niet echt vindbaar.

 

Vind het wel vreemd dat memtest beide sticks ziet en test maar de bios noch de windows niet.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoe bedoel je ingebouwd? Vastgesoldeerd? 

 

Kan zijn dat alleen RAM van precies hetzelfde merk en serie gezien wordt door de bios. 

rasendori
Ontdekker

Ja ik bedoel vastgesoldeerd.

 

En wat moet ik dan doen? Een andere stick kopen zoals de vastgesoldeerde? Is er geen andere mogelijkheid om die toch te kunnen gebruiken?