annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony vaio snelheid

OPGELOST
profile.country.NL.title
lazharzehar
Ontdekker

Sony vaio snelheid

hi,

I bought my laptop vaio a couple of years ago, just before sony stopped, with the first generation ssd. I have these problems now: 

 

- Quick wifi at home but a very slow upload internet pages

- the cooling or ventilation (I don't know) is constantly zooming (making noise)

- I have this configuration: bought with windows 8, upgraded to 10 family, intern memory 8, 128

 

1. Does someone know what I can do to make my laptop working faster, without zooming noise? 

2. Can I upgrade the intern memory 8 to 16 or more? which type to buy and where?

3. can I upgrade the memory from 128 to 256 or more? which type to buy and where?

Thanx very much for your help

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Veel van de laptops hebben onderdelen die niet te upgraden zijn. Daarom zijn ze vaak zo dun, want de boel zit op het moederbord gesoldeerd. 

Kans is aanwezig dat de SSD wel vervangen kan worden, maar daarbij wel de opmerking dat je de oude dan 100% moet kunnen klonen. Anders werkt het OS niet meer. 

 

Ik denk wel dat dit apparaat de ouderdom ook goed voelt nu. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit is het Nederlandse/Belgische gedeelte van de Sony Community, met als voertaal Nederlands.

De Engelse Community is hier te vinden.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
lazharzehar
Ontdekker

Hoi allemaal, 

Mijn VAIO die ik een aantal jaren geleden heb gekocht met de eerste generatie SSD lijkt nu al niet te willen. Is traag, en trager aan het worden zelfs internetten ondanks een hele snelle wifi thuis!!!

Ook komt er geluid uit van wat er voor mij een ventilator of iets dergelijks lijkt. De laptop wordt ook soms heel heet aan de onderkant.

 

Originele configuratie was windows 8, 8 go intern geheugen, 128 SSD capaciteit. Is opklapbaar en touchscreen, gekocht vlak voor dat Sony ermee stopt. Nu zit er Windows 10 home edition er op. Ik gebruik avast gratis als virusscanner.

 

Vraag:

- hoe kan ik hem sneller krijgen?

- waar ligt dat gezoem aan? En hoe kan ik het verhelpen?

- kan ik meer intern geheugen er op zetten? 12, 16? En waar goedkoper aanschaffen?

- kan ik de capaciteit verhogen 256, 512... En waar goedkoper?

 

Heel erg bedankt voor de moeite en het meedenken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wordt het niet tijd om de Vaio d.m.v. bijv. CCleaner eens op te ruimen?

Het gezoem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door stof, de oplossing kan zijn om m.b.v. de stofzuiger op de ventilatie roosters dit proberen te verwijderen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
cjavham
Lid

De herrie van je ven komt door stof op de bladen van je ven met compressor schoon blazen ven tegen houden met klein schroevendraaier ander gaat ven draaien en wekt dan stroom op en dat mag zeker niet gebeuren

geheugen kan je upgraden naar  32gig

profile.country.NL.title
lazharzehar
Ontdekker

Dank voor je reactie. 

Met compressor bedoel je een stofzuiger toch? Zo ja, moet ik de laptop openen? 

 

Jij zegt je kunt geheugen tot 32 gig upgraden. Dit is niet wat Sony zegt. De interne geheugen is niet verwisselbaar!!!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Veel van de laptops hebben onderdelen die niet te upgraden zijn. Daarom zijn ze vaak zo dun, want de boel zit op het moederbord gesoldeerd. 

Kans is aanwezig dat de SSD wel vervangen kan worden, maar daarbij wel de opmerking dat je de oude dan 100% moet kunnen klonen. Anders werkt het OS niet meer. 

 

Ik denk wel dat dit apparaat de ouderdom ook goed voelt nu. 

profile.country.NL.title
lazharzehar
Ontdekker

Hallo,

Mijn vaio laptop van 2013 vertoont nogal veel problemen nu, onder ander:

- de cooling van cpu maakt een brommend geluid. heb het geopend en gestofzuigd maar hielp niet

- ik merk sinds een paar dagen dat mijn toetsenbord (hoofdletters) niet goed werkt. Ik moet caps lock aan hebben om een hoofdletter te typen ipv met op shift te drukken

- de Vaio care software geeft aan dat mijn batterij in een kritische status is, windows 10 niet. 

- laptop slaat zomaar af terwijl hij aan de stroom is

 

Denkt u dat het zin heeft om onderdelen te vervangen zoals batterij, cpu cooler? zo ja waar kan ik die bestellen?

Groet

lazhar zehar

 

 

 

 

< persoonlijke gegevens verwijderd >

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

CPU koeler is vaak een koelpasta. Die kun je overal bestellen, is niet per se iets specifieks. 
De andere zaken die je omschrijft zijn lastiger op te lossen. Ik zou eerlijk gezegd overwegen om een nieuwe batterij te zoeken. Of om de laptop compleet te vervangen, want die batterij is niet simpel te vinden.