annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Partitie(s) Recovery wissen (welke kunnen?)

Pacmanimal
Ontdekker

Partitie(s) Recovery wissen (welke kunnen?)

Hi,

 

Mijn fijne SVF15N1C5E met 256GB SSD heeft ruimte te kort.

 

Nu is het ding met bijna 2,5jaar te oud om de huidige te vervangen (wat mij betreft) en wil ik ruimte winnen op de SSD en dat kan natuurlijk door de Recovery te wissen.

 

Het wordt interessant als ik een lijstje van partities zie en ik zoek hulp bij welke ik NIET mag wissen.

 

Het zijn in schijfbeheer de volgende partities:

 

- 260mb OEM partitie (lijkt me dat deze moet blijven)

- 1,44GB Herstelpartitie

- 260mb EFI systeempartitie (maar laten staan lijkt me)

- 200GB systeempartitie (de reguliere)

- 843mb Herstelpartitie

- 35GB Herstelpartitie

 

Voor mij vreemd zijn de diverse herstelpartities die ik graag allemaal zal optellen bij de systeempartitie en dan clean install van Windows.

 

Dank voor jullie reacties

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat het eerlijk gezegd handiger is om een grotere schijf erin te zetten en deze daarnaar te klonen.

 

Omdat je de herstel data op de disc hebt aangemaakt, kan niemand echt zeggen welke je veilig kunt verwijderen. 

Kun je geen herstel op een USB of externe schijf aanmaken? Normaliter wordt het op een aantal DVD's gezet namelijk. 

Pacmanimal
Ontdekker

Hi,

 

Dank je wel voor je reactie. Wat betreft de SSD wil ik sowieso een volledige clean install uitvoeren en heb ik al mijn data veilig. Ik heb geen behoefte de inhoud uit de Recovery's te behouden.

 

Klopt het dan dat ik nu over kan gaan tot het wissen van alle recovery partities? Zal mooi zijn.

 

Bij een versie installatie van Windows ben ik dan meteen alle Sony bloatware kwijt, wellicht is het helemaal geen bloatware maar de afgelopen 2,5jaar heb ik in ieder geval niets ervan gebruikt op de update functie na en die doet toch niets extra's meer in Windows 10.

 

Een reactie is erg welkom.

 

Thnx

 

Frederik