annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke lenzen kiezen A7R birdwatchers?

OPGELOST
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Welke lenzen kiezen A7R birdwatchers?

Hallo A7R gebruikers,

 

Ikzelf  gebruik A7R en Nex 5N.

Het grootste glas dat ik thans gebruik is de SEL70200G.  Wat gecropt met de Nex 5N uitschuift tot 300mm.

 

Ik zou graag wat verder kijken en ben dus op zoek naar de beste lenzen al dan niet gecombineerd met een LA-EA3 of LA-EA4 adapter, want voor e-mount ff is er nog steeds niets op komst.

De SAL70400G is mij te duur.  Ik kijk wel dagelijks uit of er tweedehandse aan en redelijke prijs gekocht kan worden, maar tot op heden tevergeefs. 

Ikzelf dacht ondermeer aan de oudste lenzen met vaste brandpuntsafstand, zijnde de Minolta APO 300F4G of de APO 400F4.5G.  Heeft iemand van jullie ervaring met de combinatie A7R en  LA-EA3 of LA-EA? 

Al jullie suggesties zijn van harte welkom...

 

 

Met amicale groet,

Marc
46 ANTWOORDEN 46
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Vergeet trouwens 2x teleconverters, heb er 3 gehad, waaronder Tamron, Minolta en Sony. De Minolta versie is optisch trouwens dezelfde als de Sony versie. Er zijn 3 versies van de Minolta en enkel de laatste versie D-versie is dezelfde -identiek- als de Sony versie en geschikt voor de moderne lenzen met eigen scherpstelmotor zoals SSM. Afhankelijk van hoe 'streng' je boot op beeldkwaliteit is er maar 1 lens die mooi is met deze TC...

 

Een 1.4 TC kan ik wel enigszins aanbevelen, mits beperkingen. 

 

Wat je moet weten over TC's: je verliest licht, scherpte -met zooms moet je zelfs niet beginnen- en in vele gevallen autofocus. 

 

Een 70-400 koppelen aan een TC is weinig aangeraden, tenzij je weinig kritisch bent :slight_smile:

 

Ik heb eigenlijk veel meer te vertellen, maar zit in buitenland en moet dit allemaal op een miezerig Klein smartphone schermpje typen, dus... Later wellicht meer als je wil :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Dag Portmixus,

 

Zo te lezen, ben jij wel degelijk een ervaringsexpert en daar ben ik naar op zoek.

 

Inderdaad, A7R vraagt kwalitatief glas.  Ik heb maar twee lenzen (SEL met OSS uiteraard) maar dan wel top kwaliteit.

Ik wens bovendien mijn geld niet weg te smijten aan SAL-lenzen, daar ik met zekerheid weet dat SONY daarvan aan het afstappen is.  In Australië verkopen zij enkel nog SEL, dus e-mount en niets meer.

Als je ziet wat zij dit jaar aan SEL geproduceerd hebben (5 stuks) dan sluit dit aan bij wat ik hiervoor reeds schreef.

Maar natuurlijk nog geen "grote" SEL.  En wachten duurt zo lang ...

 

Je maakt me gelukkig wanneer je stelt "De verwachting is trouwens al een tijdje dat tussen nu en nieuwjaar er een FE Tele komt, maar best mogelijk ver boven je budget." 

Heb je meer info?  Waar vind ik die "rumours"?

 

Apropos met wat werk jij?

 

Marc

Met amicale groet,

Marc
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Ik heb een Sigma zien staan bij Konijnenberg (tweedehands): de 170-500mm F5-6.3 APO DG ASM Sony voor slechts 359€.

Is wel een oude lens (laatste productie 2004) en nadien is die vervangen door een 150-500.

Wat denk je?  Doen?  Natuurlijk kan niemand (ook niet bij Sima Benelux die ik al gebeld heb) zeggen of de OS blijft doorwerken met de LA-EA4.

Met amicale groet,

Marc
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Portmixus,

 

Begrip dat je niet verder kan werken op zo'n klein ding.

Ik lees je later wel.  Als je terug bent.

Een fijn verlof ...

 

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Goh, normaal zou ik zeggen niet doen, maar is wel weinig geld als je de alternatieven bekijkt. Goedkoop fotograferen is zeker ook fijn! Moet je lens niet als een kristallen vaas gaan behandelen, wat ik overigens wel altijd doe :smileylaugh:Weet ook mint hof veeleisend je bent en wat je wil fotograferen precies. 

 

Kan je niet eens gaan uitproberen? Beeldstabilisatie verwacht ik wel te werken, Heel zelden slechts gelezen van problemen... Maar deze combo is niet zo populair dus is wat gissen.

 

Ik heb een Minolta 400 4.5, gebruik die soms met een kenko 1.4 TC. Op a99 meestal, maar op statief ook met A7-serie camera's... En manueel scherpstellen 🙂

 

Sonyalpharumors is een uitstekende site! Info klopt meestal wel, afhankelijk wie de bron is :wink:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Jij werkt wel met een gold lens met een vaste (trouwens allerbeste in dit bereik) brandpuntsafstand.  En inderdaad met de APO TC kom jij heel dicht bij.  Top materiaal dat vandaag nog veel geld kost.

Dyxum is lovend: 

ser review ratings overall: sharpness: color: build: distortion: flare control: total:

4.94
4.95
4.90
4.93
5.00
4.90
41

 

Heb daar ook al tweedehands naar gezocht, maar altijd veel geld wordt er voor dit glas gevraagd!  Minstens 1.200, maar meestal 1700€!

Gezien leeftijd (2004) ben ik ook steeds bang.

 

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.nl_NL.title
gustav1968
Ontdekker

in mijn antwoord ,bescheef ik de MINOLTA 100-300 APO , omdat je budget beperkt is , en dit voor zijn geld een zeer goede lens is.

en dan in combinatie met de A77II , want de meeste wildlife-fotograven , gebruiken een APS-C camera vanwege zijn cropfactor.

natuurlijk zijn er ook nadelen aan , maar die hebben alle camera`s

deze camera is uitermate geschikt voor wildlife-fotografie

 

als je bij FF wilt blijven , en dan met de A7R , zal je naar mijn mening ,wat je ook doet in jou budget altijd kreupel blijven ,

als je een lens koop die goed presteerd bij/vanaf F8 is ook verreweg van ideaal , want zul je toch met hoge iso`s moeten werken ,om een beetje sluitertijd te krijgen , en ook de A7r heeft een grens met iso waar je liever niet overheen wilt gaan

als je die lens zou kopen , moet je de LA-EA4 adapter kopen ,om een redelijk snelle AF te houden , die adapter kost ook 350 euro, en als je kan leven met zijn beperkingen ,dan is het een prima lens

wat hier ook al gezegt is , ik werk nooit met TC op zoomlensen , het gaat altijd ten koste van iets

 

ik fotografeer al een behoorlijk aantal jaren wildlife, hier en in de rest van europa , je kan prachtige foto`s maken met een APS-C camera, het is nog altijd zo , dat de lens het belangrijkste is

wil je toch FF ,dan kan je het beste naar een A7rII of een A7II die vijfassige stabilisatie heeft

gr

gustav

profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Gustav,

 

Ik besef nu dat ik beter mijn A77 gehouden had, maar ja ik wist toen nog niet wat ik vandaag weet.

De ff 34 A7R heb ik bewust gekocht voor natuurfotografie.  In het verlengde daarvan kreeg ik de smaak te pakken voor wildlife.

Een nieuwe body komt niet ter sprake. Maar de 7RII zou inderdaad met stabilisatie in de body de oplossing zijn.

 

Vandaar xdat ik besef dat mijn vraag tot op heden nog niet opgelost is.

Ik blijf dus nog op mijn honger zitten.

 

Marc 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Allen,

 

Mijn zoeken heeft opgeleverd dat er nog geen gestabiliseerde lenzen zijn voor A7R.

Zie:

http://lenshero.com/lenses/image-stabilized-wildlife-lens-for-sony-e-full-frame.

Is wel een interessante site voor het maken van een goede lenskeuze.

 

Marc

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.nl_NL.title
gustav1968
Ontdekker

beter even wachten , dan geld uitgeven voor een halve oplossing en niet tevreden zijn

 

kom anders naar mijn demo-dag bij FOTO KLEIN , kan je alles proberen en kunnen we uitgebreid kijken naar een oplossing

http://www.klein.nl/event/gratis-demodag-lezing-alpha-7/