annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Testfoto's samyang 100mm e mount Macro.

profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Testfoto's samyang 100mm e mount Macro.

Ik heb deze lens nu iets meer dan een week in mijn bezit en heb in die week een aantal keer met dit objecttief gespeeld. Kan zeggen ben erg onder de indruk. Ik zag op  tegen de manuele scherpstelling maar ik vind het geen enkel probleem, zelfs wel fijn geluidloos. 

 

aaaa.jpg

a.jpg

d.jpg

Vlieg 4.jpg

2.jpg

11.jpg

 

Ook portretjes

2.jpg

 

4.jpg

5 ANTWOORDEN 5
--K2--
Lid

Knappe beelden !

 

Wat waren je settings om tot deze kleurweergave te komen ?

profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Ik kan ze niet bij allemaal beantwoorden omdat de lens niet herkent word door de nex 5. Ik schiet ze vanuit de stand opnemen zonder objectief.

 

Wat ik kan zeggen is alles iso 200

De buitenfoto's bijna allemaal op bewolking, sommige op automatisch

 

 

De sluitertijden heb ik niet genoteerd en kan ik niet terug zien.

 

Wel zijn de meeste macro's in f2.8 geschoten M.u.v de vlieg en kontje bij achtige die waren f5.6 , hoop dat je er iets aan hebt, sorry.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Prachtige achtergrondwaas!

 

Samyang is zich echt aan het ontplooien tot een topmerk, ze brengen verschillende waanzinnge lenzen uit voor waanzinnig lage prijzen :wink:

 

Het is een mega-zet om lenzen nu ook autofocus te geven...

 

Voor de geïnteresseerde vrienden in België: er is een Samyang 135 F2 te koop op 2dehands :wink: Nog zo'n klepper...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Ja die lens stond ook op marktplaats nl. En de maco stond er ook voor sleechts 400 euro. 

Is echt de moeite. Ik heb hem dus al en ben ook wel blij dat ik hem nieuw heb. Maar 400 euro is echt geeen geld voor deze lens. En kan op zowel full frame als op de nex. Ik denk op de full frame de resultaten helemaal subliem zullen zijn. Ik ben iig echt heel erg blij met deze.

 

 

 

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Om informatie te lezen van een afbeelding kun op een Windows computer in de verkenner op een afbeelding gaan staan en met de rechtermuisknop aanklikken dan naar eigenschappen.

In eigenschappen naar details gaan daar heb je alle informatie behalve lens en diafragma.

 

Op een Mac computer is het zelfde maar dan voorbeeld aanklikken.

 

Trouwens als je de afbeelding in Playmemories bekijkt heb je nog meer informatie ook hier weer op eigenschappen klikken