annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A5000

profile.country.NL.title
Chan77tal
Nieuw

Sony A5000

goeiemorgen 

Ik ben nieuw hier en nog best een leek in alle termen en namen. Ik heb een sony a5000 camera maar zou daar graag een andere betaalbare lens bij willen hebben klopt het dat je er ook een minolta of tamron lens op kan doen? En hoeveel mm kan ik het beste doen als iets in de verte wil fotograferen. Zoals een dier op een afstandje of een kitesurfer op zee enz. Alvast bedankt!

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag,


Welkom op het Sony forum! Wellicht kan een van onze camera experts je een paar nuttige tips geven!

 

 

Groeten,

Eva

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Welkom Chan77tal,

sja, Sony en Minolta-lenzen. Het zegt zo makkelijk, maar er is verschil tussen de A-mount (de oudere camera's en lenzen) en de modernere E-mount. Hier op de site zal er ook wel een en ander over staan.

Als je op Dyxum kijkt (met punt com erachter) heb je een volledig overzicht van welke lenzen waarop passen. Voor jouw A-5000 zijn dat de E-mount-lenzen, geschikt voor zowel APS-C als de full-frame.

 

Het 2e deel van je vraag vraagt om telelenzen: dus boven de 70mm. Hoe groter de brandpuntsafstand, des te makkelijker haal je je onderwerp dichtbij, met mogelijke bewegingsonscherpte als prijs.

 

Succes en veel plezier.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Chan77tal
Nieuw

bedankt voor je antwoord ik ga eens kijken of ik er wijzer uit kan worden. Heel erg bedankt! 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Succes!
Met vriendelijke groeten
Harm van Beek